Alumnes de l’Institut Europeu de Disseny faran projectes sobre els mercats de Barcelona
Al carrer Biada, de Gràcia, hi ha l’Institut Europeu de Disseny, una institució que ja porta 15 anys a Barcelona i que, gràcies a la seva reputació i l’èxit dels seus alumnes, no ha parat mai de créixer. Allà els i les alumnes aprenen tot tipus de disseny: de moda, de producte, de solucions d’embalatge, etc.
En aquest context, alumnes de segon i tercer curs compartiran durant uns mesos el projecte de dissenyar solucions d’embalatge i logística per als repartiments a domicili que es fan des dels mercats de la Llibertat, Mercè i Concepció.
Per presentar-los la xarxa de mercats de la ciutat –molts d’ells no la coneixen perquè vénen d’arreu del món-, el Cap d'Innovació, Comunicació i Projectes Estratègics de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB), Òscar Martín, els ha fet una presentació genèrica perquè en coneguessin les dades principals i una altra d’específica per introduir-los al projecte sobre el qual treballaran: el servei de repartiment a domicili.
En aquest sentit, han après com es duu a terme actualment aquest repartiment, quines persones en solen ser els clients o amb quins obstacles es troben els qui el gestionen, entre d’altres.
És per això que la responsable del seguiment d’aquesta assignatura i els seus projectes ha demanat als i les alumnes que, abans de començar a dissenyar les seves propostes investiguessin a fons els seus clients potencials, quines mancances s’hi poden trobar actualment i quins serveis els podrien interessar més.
Finalment, en el torn de preguntes i després de la presentació, l’alumnat s’ha interessat pel tipus de producte que es transporta normalment en aquests serveis a domicili i en quines necessitats d’embalatge tenen aquests. A partir d’aquí doncs, els i les estudiants elaboraran les seves propostes que posteriorment es compartiran amb l’IMMB i potser, fins i tot, es portaran a terme a la pràctica.