Llibre que estudia el paper del Govern municipal de Barcelona del segle XIII al XX en el proveïment dels aliments bàsics i la contenció dels preus. Va ser fruit d’unes jornades organitzades pel Museu d’Història de Barcelona (MUHBA), l’Arxiu Històric de la Ciutat i Mercats de Barcelona.

Llibre realitzat a partir d’una selecció acurada de retrats fotogràfics de tots els concessionaris del Mercat de Sants, en blanc i negre, fetes a l’històric edifici del mercat. Aquesta és una publicació especial, a càrrec de Marc Dídac i Francesc Leyva, en col·laboració amb Mercats de Barcelona, feta per a l’Associació de Comerciants del Mercat, autèntics protagonistes del llibre.

Aproximació a la realitat dels mercats locals d'alimentació de l'àmbit mediterrani sorgida d'un projecte de recerca que va representar la visita a una dotzena de ciutats del nord i del sud de la Mediterrània. Les conclusions són un decàleg de bones pràctiques i de model de gestió.

43 Mercats amb més de 2.000 establiments t'esperen ben a prop teu

Informe sobre com s'han desenvolupat i els resultats dels compromisos adoptats pel govern municipal en relació als mercats de la ciutat en el període 2008-2011.

Recull de l’activitat del congrés de mercats municipals de Barcelona al voltant de la crisi econòmica, els canvis d’hàbits, les preferències dels clients sobre l’hora i el lloc de la compra, el pes d’internet en el comerç i la competència ferotge en el sector de l’alimentació, entre altres aspectes.

Resums informatius anuals de les activitats dutes a terme per l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona. Del 2010 al 2019 no se’n van editar, i a partir de l’any 2020 es va canviar el nom a “resum anual”.

Llibre commemoratiu del procés de remodelació de l’històric Mercat de la Barceloneta, inaugurat el març del 2007 i reconegut amb el premi Ciutat de Barcelona d’Arquitectura i Urbanisme 2008. Editat per MIAS Arquitectes, amb la col·laboració de Mercats de Barcelona, i dissenyat i distribuït per l’editorial barcelonina Actar.

Publicació sobre les característiques del model de Mercats de Barcelona. El 1992, l'Ajuntament de Barcelona, a través de l'Institut Municipal de Mercats, va posar en marxa un pla per adequar els mercats a les noves necessitats i demandes dels ciutadans.

Pla per donar resposta als reptes principals als quals s’enfronten els mercats de Barcelona. És el resultat de les aportacions que han fet els diversos grups de treball, en què han participat 250 persones vinculades, de manera directa o indirecta, al món dels mercats i del comerç de Barcelona.

Aproximació a la xarxa de mercats de Barcelona, tant des del punt de vista arquitectònic com històric, urbanístic i social.

Primer volum d’una col·lecció de guies de consulta sobre els mercats de Barcelona per conèixer els aliments, qui hi ha al darrere, com es poden adquirir productes de proximitat i bons hàbits i com es pot dedicar més temps a la cuina i al que mengem.

Segon volum de Temps de mercats, la petita guia-receptari que vol incidir en la pedagogia alimentària que duen a terme tots els agents vinculats a aquests equipaments municipals, un tresor que visibilitza, enforteix, regenera i celebra els lligams entre el camp i la ciutat, durant tot l’any i per temporades.

Tercer volum de ‘Temps de Mercats’, la guia-receptari de productes de temporada escrita per la periodista gastronòmica Carme Gasull, dissenyada per Laura Armet i il·lustrada per Miguel Bustos.

Publicació editada per Mercats de Barcelona amb motiu del projecte europeu Urbact Markets per a la promoció dels mercats urbans com a motors econòmics, de regeneració urbana i de sostenibilitat, en què han participat diverses ciutats i regions d’Europa.