Al llarg de l’any 2019, l’IMMB ha realitzat diverses actuacions de difusió de la seva activitat. Entre aquestes iniciatives, cal esmentar les campanyes institucionals, l’organització i/o participació en diverses fires i congressos, jornades i aniversaris, i la projecció informativa a través de diversos canals de comunicació, com ara revistes i publicacions monogràfiques, les xarxes socials i els mitjans audiovisuals.
Campanyes institucionals
“La paradista respon”
Coincidint amb la campanya de Nadal, es va llançar aquesta iniciativa de recollida de preguntes relacionades amb la cuina i els aliments nadalencs.
Els mercats municipals de Barcelona, juntament amb d’altres d’arreu de la província, van organitzar, entre el 15 i el 31 de maig de 2019, diverses activitats en el marc de la VI edició de la Setmana Internacional dels Mercats, que va impulsar la campanya internacional “Estima el teu mercat”.
Aniversaris, congressos, fires i jornades
La fira Mercat de Mercats ha estat durant nou anys l’esdeveniment més significatiu i rellevant que els mercats de Barcelona han ofert al conjunt dels ciutadans. Durant tres dies, comerciants i productors agroalimentaris surten al carrer, a l’avinguda de la Catedral, i presenten els seus productes, juntament amb amb un programa ampli d’activitats.
Calendari d’activitats
L’any 2019, s’han realitzat en total 787 activitats, ja sigui en forma de campanyes que es repeteixen anualment o bé com a activitats puntuals:
Nadal, Festival Tradicionàrius, Carnaval, Ruta del Bacallà, Converses al Mercat Dominical de Sant Antoni, Últim Vermut del Mes, Setmana Internacional dels Mercats, Revetlles de Sant Joan i de Sant Pere, Festes majors i Tots Sants.
Filmacions als mercats
Els mercats de Barcelona han estat objecte de filmacions durant més de 330 dies, com a escenari de diversos projectes audiovisuals de cadenes televisives com BTV, TV3, la BBC britànica, la CCTV xinesa i la TVC russa, entre d’altres.
Gent de Mercat. És és una docusèrie que es va començar a emetre a principi de desembre a TV3, que dona a conèixer la vida quotidiana dels comerciants, els compradors i diferents perfils humans que passen pels mercats municipals de Catalunya, especialment de Barcelona.