Primera fase de connexió dels tramvies
El tramvia i la urbanització de la Diagonal
Les obres del tramvia permetran, alhora, reurbanitzar la Diagonal, que donarà més espai al vianant i a la mobilitat sostenible. Així, la configuració de la Diagonal quedarà de la següent manera:
Entre el passeig de Sant Joan i el carrer de Lepant: al tronc central s’hi ha instal·lat la plataforma del tramvia, s'ha construït un carril bici bidireccional de 4 metres i s'ha ampliat les voreres laterals (que passaran de 3 a 7,5 metres). La circulació del trànsit privat ha quedat reduida a dos carrils per sentit, que se situen als laterals de l’avinguda.
Entre el carrer de Lepant i el carrer Castillejos: s'ha mantingut la rambla i s’han ampliat les franges verdes laterals; la calçada del lateral muntanya té el carril per al tramvia, per al pas de serveis i un carril bici; la calçada mar compta amb el carril del tramvia i un més per als vehicles privats. Les voreres s’han ampliat de 3 a 7,5 metres.
El nou parc de les Glòries
La urbanització de tota la banda de mar del futur parc de les Glòries engloba el tram comprès entre els carrers de Cartagena i Badajoz i suposa la construcció del nou intercanviador de transports de les línies T4, T5 i T6 del tramvia, diverses línies d’autobusos urbans i interurbans i l’intercanvi amb la parada Glòries de la línia 1 de metro. El parc guanya tres nodes de biodiversitat per facilitar la mobilitat de les espècies que integren l’ecosistema de les Glòries i uns jardins a l'entorn dels accessos de l’estació de metro de Glòries (L1).