Barcelona Cultura

De Gossip girl a Instagram

Instagram és la xarxa millennial per excel·lència i el lloc on el màrqueting de influencers té més èxit. A la fi de 2020, aquest negoci en la plataforma es xifrava en 10.000 milions de dòlars. Les influencers fan un pas més en el product placement i es converteixen en una combinació d'anunci televisiu i reality. Una pel·lícula en temps real patrocinada per diferents marques. En aquesta mena de màrqueting, les estrelles són dones de classe alta, blanques, primes, cis, de dretes, heterosexuals excepte alguna excepció, casades per l'església i mares. L'estereotip serveix no sols per a la venda de productes, sinó també d'un estil de vida. Aquí és on la propaganda embeni ideologia, codificació de gènere i fins i tot promou el vot a determinats partits polítics.

Teresa Villaverde Martínez és llicenciada en Filosofia i Periodisme per la Universitat de Navarra i va cursar el màster de Filosofia de la UNED, centrant la seva recerca final en la imatge en els mitjans de comunicació. En l'actualitat forma part de l'equip de coordinació de Pikara Magazine on, entre altres coses, imparteix formacions sobre comunicació feminista i ciberfeminisme.

Ajuntament de Barcelona