Barcelona Cultura

La feminitat estereotipada en la comunicació de la moda

És habitual que la comunicació de moda, tant en formats més comercials com en d'altres més artístics, recorri amb freqüència a concepcions molt estereotipades de la feminitat, com el de la dona mestressa de casa, com a icona de bellesa o com a objecte sexual. Uns estereotips que com a societat estem treballant per superar, però que el món de la moda està entestat a reproduir. I si bé el món de la publicitat compta amb observatoris i marcs legals que vetllen per aquestes qüestions, sembla com si el món de la moda, emparat sota d'un pretext de llibertat creativa, du a terme amb total impunitat un procés de glamourització d'un bon nombre de violències cap a les dones. En aquesta xerrada treballarem els orígens d'aquest paradigma comunicatiu, els principals impulsors i les conseqüències en el panorama actual

Sílvia Rosés és doctora i llicenciada en història de l'art per la Universitat de Barcelona. Com a experta en història de la moda, ha col·laborat amb institucions com el Museu del Disseny de Barcelona o el Museo del Traje de Madrid. En l'actualitat, és docent en diferents universitats i investiga en el camp de la història i la teoria de la moda sota la perspectiva de gènere.

 

Ajuntament de Barcelona