La cambra del reiha estat històricament un dels elements centrals en el disseny dels palaus reials francesos. Algunes de les cerimònies més importants que envoltaven la vida diària del rei es duien a terme a La Chambre du Roi. A la França del segle XVII, sota l’absolutisme de Louis XIV, La Chambre du Roi es convertí en el focus central, tan físicament com ideològica, del palau de Versalles.
Louis XIV destacà per haver estat un gran mecenes de las arts. En l’àmbit musical, sota l’atenta mirada de Jean-Baptiste Lully, va reunir a la seva cort molts dels músics francesos més importants de l’època, com ara François Couperin, Marin Marais, Jacques-Martin Hotteterre, o Michel de La Barre, entre d’altres. A la mort de Jean-Baptiste Lully, Jean-Philippe Rameau heretà el lloc de compositor dominant de l’òpera francesa i moltes de les seves òperes s’estrenarien en el mateix Versalles.
Mara Galassi, Marta Almajano, direcció
REPERTORI
François Couperin (1668 – 1733): Premier Concert en Sol major
Marin Marais (1656 – 1728): Suite VII en Sol major
Jean-Philippe Rameau (1683 – 1764): Premier Livre de Pièces de Clavecin
Jacques Martin Hotteterre (1674-1763): Suite III en Sol major, Op. 2
INTÈRPRETS
Luis Martínez, traverso
Emmanuel Balssa, viola da gamba
Tomoko Matsuoka, clave
Col·labora:
Escola Superior de Música de Catalunya
Patrocina: