La notificació electrònica és la forma de comunicació en línia amb la ciutadania. En lloc de rebre les notificacions en paper per correu, com fins ara, les notificacions estaran disponibles en una plataforma digital. Cada cop que tingueu una notificació nova, rebreu un avís per correu electrònic o SMS al vostre telèfon mòbil. Podreu accedir a la notificació des de l’enllaç del correu electrònic o des del vostre espai personal.
La notificació electrònica és obligatòria per a empreses i entitats jurídiques. Des del mes d’octubre de 2020, l’Ajuntament de Barcelona, de manera progressiva, va començar a enviar electrònicament notificacions a totes les persones jurídiques, entitats, professionals col·legiats i representants legals. La notificació electrònica per a les persones físiques és voluntària.
OFICINA VIRTUAL DE TRÀMITSSi seguiu aquests passos rebreu les notificacions electrònicament i us enviarem un avís al correu electrònic cada cop que en tingueu una de disponible.
1
2
Persones jurídiques, empreses i entitats: amb certificat digital
Persones físiques: amb certificat digital i també amb idCAT Mòbil i Cl@ve PIN
3
Cal indicar les dades generals de contacte.
Cal introduir les dades del correu electrònic (obligatori) i del mòbil (opcional).
4
Es poden afegir fins a deu parelles de dades: adreça electrònica i SMS. En cas necessari, es poden esborrar, però sempre cal deixar-ne una.
5
6
On i quan vulguis. Rebreu les notificacions de manera immediata i sempre en tindreu accés, des de qualsevol ordinador, mòbil o tauleta, a qualsevol hora i en qualsevol lloc.
Es minimitza la probabilitat d’error o pèrdua de la notificació en paper. Assegurem la privacitat en la relació amb l’Ajuntament.
La reducció de paper representa un estalvi de cost econòmic i redueix l’impacte mediambiental.
NIVELL D’AUTENTICACIÓ * : MIG BAIX
Executiva de tributs i multes
Liquidacions tributàries
Recursos de procediments tributaris
Resolucions en expedients de tributs
Resolucions en procediments sancionadors no tributaris
Sancions no tributàries
Sancions i recursos de trànsit
Inspecció
Certificats
Pagament impostos, taxes, i preus públics-tarifa plana
Disciplinaris de recursos humans
Processos selectius (segons si la notificació té dades especialment protegides per l’LOPD o no)
Recursos d’expedients de recursos humans (segons si la notificació té dades especialment protegides per l’LOPD o no)
Situacions administratives de recursos humans
Adjudicació subvencions
Recursos de convocatòries de subvencions
Reintegrament de subvencions
Expedients de disciplina d’obres, d’activitats i d’ús de l’espai públic
Llicències i comunicats d’obres privades
Tramitació de llicències de connexió de serveis i canalització de serveis a la via pública (amb ACEFAT)
Retorn de taxes per ocupació de la via pública
Planejament urbanístic
Claveguerons
Sancionadors
Llicències divisió horitzontal i parcel·lació
Plantejament urbanístic
Informes i certificats d’aprofitament urbanístic
Recollida de residus per gestor privat
Recollida comercial municipal
Recursos administratius
Expedients de contractació pública
Expedient de convenis
Expedients de dret d’accés a la informació publica
Ajuts a la rehabilitació d’elements comuns a la ciutat de Barcelona
Ajuts per al foment de la protecció i millora del paisatge urbà a la ciutat de Barcelona
Concessions de parcs i autoritzacions de platges
Sancions de concessions de parcs i autoritzacions de platges
Reclamació danys
Responsabilitat patrimonial
Llicències de guals
Llicències d’ocupació de via pública
Llicències i comunicats d’activitats
Informes i certificats urbanístics
Cessió de vials
Sancionadors en matèria d’Ordenança de convivència
Declaració d’infrahabitatge
Bonificació ICIO
Retorn ingressos indeguts
Retorn dipòsits
Requeriments de mesures correctores ASPB
Mesures cautelars sanitàries
Sancionador l’exercici d'autoritat sanitària
Controls oficials de seguretat alimentària
Controls oficials de salut ambiental i plagues
PRL, coordinació empresarial
Autoritzacions sanitàries
Donació bens immobles ICUB
Contractes de Comodat ICUB
Reducció taxa OEP filmacions
Acords d’aprovació de normativa de l’Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat
Exercici de drets de protecció de dades
Expedients de patrimoni municipal
Requeriments de patrimoni
Expedients de serveis funeraris
Llicències de mobilitat compartida
Plans d’autoprotecció del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament
Premis de l’Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat
Procés d’elecció Sindicatura Greuges BCN
Tramitació econòmica
Tràmits relacionats amb el Reglament de participació ciutadana
Resolucions i acords dels òrgans de govern en matèria de Cartipàs i altres actes d’organització municipal
Distinció d’entitats centenàries
Arbitratge de consum
Sancionador en matèria d’animals
Autoritzacions i modificacions de transport escolar i de menors
Monitors suport a la inclusió
Sancionadors lleus GU
*Els ciutadans i ciutadanes que s’hagin donat d’alta al registre de subscriptors al servei de notificació electrònica amb idCAT Mòbil o amb Cl@ve PIN, només podran rebre electrònicament les notificacions del procediments classificats en nivell BAIX. Les notificacions de la resta de procediments les rebran en paper.
La notificació electrònica és la forma de comunicació en línia amb la ciutadania. En lloc de rebre les notificacions en paper per correu, com fins ara, les notificacions estaran disponibles en una plataforma digital. Cada cop que tingueu una notificació nova, rebreu un avís per correu electrònic o SMS al vostre telèfon mòbil. Podreu accedir a la notificació des de l’enllaç del correu electrònic o des del vostre espai personal.
La notificació electrònica és obligatòria per a empreses i entitats jurídiques. A partir del mes d’octubre, l’Ajuntament de Barcelona, de manera progressiva, ha començat a enviar electrònicament notificacions a totes les persones jurídiques, entitats, professionals col•legiats i representants legals.La notificació electrònica per a les persones físiques és voluntària.
L’Ajuntament de Barcelona ha començat a fer notificacions a persones jurídiques, entitats i professionals de la gestió a partir del mes d’octubre del 2020 només pel canal electrònic en alguns procediments, a fi d’eliminar la notificació en paper. La notificació electrònica s’anirà implantant en nous procediments de manera progressiva. Consulteu l'apartat Procés d’implementació per saber quins procediments ja fan la notificació en format electrònic. D’aquesta manera es donarà compliment a la Llei 39/2015 de l’1 d’octubre del procediment administratiu comú.
Per poder avisar-vos que teniu una notificació, i si encara no ho heu fet, us heu de subscriure al Registre de subscriptors al servei de la notificació electrònia
Les persones físiques sempre podran escollir la manera de rebre les notificacions, ja sigui en paper o en electrònic. Per poder rebre les notificacions electròniques s’ha de donar d’alta al Registre de subscriptors del servei de Notificació Electrònica, amb un certificat digital o també amb IdCAT Mòbil o Cl@ve PIN. Per motius de seguretat, si s’ha donat d’alta amb IdCATMòbil o Cl@ve PIN només podrà rebre les notificacions electròniques del procediments de nivell baix (veure llistat Procés d’implementació). La resta de procediments de nivell Mig se’ls hi notificarà en paper.
El termini per accedir a la notificació electrònica i acceptar-la és de deu dies naturals, és a dir, inclosos els festius, des de la seva publicació a la plataforma digital.
Si passat aquest temps no s’ha acceptat la notificació, s’entén com a rebutjada i el procediment continua la seva tramitació a partir d’aquesta data.
Sí. Es pot accedir al contingut de la notificació electrònica independentment de si s’ha acceptat o no, encara que s’hagin exhaurit els deu dies naturals.
No, la Llei 39/2015 de l’1 d’octubre del procediment administratiu comú no hi obliga. Encara que no es rebi cap avís, les notificacions municipals tindran validesa legal igualment. Tot i així, l’avís s’envia per ajudar la persona interessada a saber quan té una nova notificació.
Sí, al cap de cinc dies s’envia un nou correu electrònic / SMS de recordatori.
No. L’avís no conté la notificació, però sí que conté la informació que permet accedir al seu contingut, després del procés d’autenticació.
La persona jurídica/empresa rep el correu de la notificació, i pot accedir a la notificació electrònica amb certificat digital directament:
Les persones físiques també podran accedir amb certificat digital i amb l’IdCATmòbil https://web.gencat.cat/ca/tramits/que-cal-fer-si/Vull-identificar-me-digitalment/idcat-mobil/index.html) o Cl@ve PIN per als procediments en què s’estableixi (Veure llistat Procés d’implementació).
Les notificacions estan associades al NIF de la persona física i al CIF de la persona jurídica a la qual van adreçades les notificacions. Només hi poden accedir les persones interessades o que actuïn com a representants, respectivament, degudament acreditades.
No caldrà fer res. Un cop hem fet la subscripció al Registre de subscriptors del servei de Notificació Electrònica, s’accedeix a les notificacions actuals i a les dels procediments que s’hi incorporin en el futur. Està previst anar ampliant el catàleg de procediments amb notificació electrònica (consulteu l’apartat Procés d'implementació).
No, la persona interessada es dona d’alta per a tots els procediments.
Rebran l’avís de la notificació electrònica tots els contactes indicats, però només hi tindrà accés la persona a qui va dirigida, la persona interessada en el procediment o la persona representant, degudament acreditades.
Sí, podria passar en el cas que un procés de notificació electrònica ja estigués en curs en el moment del canvi. Els nous processos de notificació electrònica que s’iniciïn a partir del moment del canvi d’adreça sí que es notificaran al nou correu electrònic.
Les persones físiques, no obligades a la relació electrònica amb l’Administració, sí que es poden donar de baixa de manera voluntària.
En canvi, és molt convenient que les persones jurídiques i la resta de persones obligades a la relació electrònica amb l’Administració estiguin inscrites en aquest registre i que en tinguin actualitzades les dades d’avís per poder ser avisades correctament de les notificacions que se’ls enviïn.
S’hi poden afegir fins a deu contactes. El correu electrònic sempre serà obligatori; el mòbil, opcional.
No caldrà, amb la subscripció al Registre la persona interessada dona el consentiment per rebre les notificacions electròniques dels procediments disponibles en aquell moment i dels que s’hi incorporin en el futur.
Amb la notificació electrònica donem compliment a la Llei 39/2015 de l’1 d’octubre, de procediment administratiu, que obliga les administracions públiques a utilitzar la notificació electrònica com a via de comunicació amb
les persones jurídiques, entitats, professionals col·legiats i representants legals, i fer efectiu el dret de tota la ciutadania a poder relacionar-se per via telemàtica amb les administracions.
Per qualsevol incidència
en el tràmit disposeu del telèfon de suport a l’usuari: 932 20 37 53