Avaluació del Telèfon de Prevenció del Suïcidi

El telèfon de prevenció del suïcidi (TPS) consisteix en l’habilitació d’una línia de telèfon gratuïta per atendre trucades en què es presentin ideacions o conductes suïcides. El telèfon també atén trucades de familiars o entorn social de persones que expressin aquestes idees o comportaments. El telèfon l’atén voluntariat seleccionat, format i capacitat específicament per donar resposta a aquest tipus de trucades. Està obert les 24 hores del dia els 365 dies de l’any. El servei va néixer a l’agost de 2020 impulsat per l’Ajuntament de Barcelona en col·laboració amb la Fundació Ajuda i Esperança.

A partir d’un estudi no experimental post amb mètodes mixtes, l’avaluació analitzava, entre altres aspectes, l’impacte en el benestar emocional de les persones que truquen, l’impacte global del programa en la població que ho necessita, i la satisfacció amb el programa de les persones orientadores (voluntàries)

Per a més informació sobre l’avaluació i/o els resultats d’aquesta pot consultar la fitxa tècnica o altres productes de l’avaluació.

Avaluació del Telèfon de Prevenció del Suïcidi

Compartiu aquest contingut

Més avaluacions