Logo Ajuntament de Barcelona

Selecciona idioma

  • Català
  • Castellano

Altres webs de l'Ajuntament de Barcelona

L'Ajuntament
Contacte
Tràmits
Treballa a l'Ajuntament
Noticies
Agenda
Mapa
Com s'hi va
Vés al contingut
Logo de l'Ajuntament de Barcelona
Instruccions del menú de navegació

Instruccions per als usuaris del teclat

Per poder utilitzar aquest menú calen les tecles de cursor. El menú té fins a tres nivells:

  • Primer nivell: opcions del menú principal
  • Segon nivell: subopcions per a elements del primer nivell
  • Tercer nivell: subopcions per a elements del segon nivell

Instruccions de navegació:

  • Navegueu fent servir les tecles de cursor verticals en el primer nivell del menú.
  • Utilitzeu la tecla de cursor dreta per mostrar el segon nivell.
  • Navegueu pel segon nivell fent servir les tecles de cursor verticals.
  • Utilitzeu la tecla d’escapada per tornar al primer nivell.
  • Utilitzeu la tecla de cursor dreta per mostrar el tercer nivell.
  • Navegueu pel tercer nivell fent servir les tecles de cursor verticals.
  • Utilitzeu la tecla d’escapada per tornar al segon nivell.
  • De manera alternativa, feu servir la tecla d’introducció per mostrar qualsevol nivell.

Oficina de l'Esport de Barcelona

Institut Barcelona Esports
Instruccions del menú de navegació

Instruccions per als usuaris del lector de pantalla i del teclat

Per poder utilitzar aquest menú calen les tecles de cursor. El menú té fins a tres nivells:

  • Primer nivell: opcions del menú principal
  • Segon nivell: subopcions per a elements del primer nivell
  • Tercer nivell: subopcions per a elements del segon nivell

Instruccions de navegació:

  • Navegueu fent servir les tecles de cursor horitzontals en el primer nivell del menú.
  • Mostra i navega al segon nivell amb les tecles de fletxa verticals.
  • Utilitzeu la tecla d’escapada per tornar al primer nivell.
  • Utilitzeu la tecla de cursor dreta per mostrar el tercer nivell.
  • Navegueu pel tercer nivell fent servir les tecles de cursor verticals.
  • Utilitzeu la tecla d’escapada per tornar al segon nivell.
  • De manera alternativa, feu servir la tecla d’introducció per mostrar qualsevol nivell.
  • Assessorament
  • Formacions
  • Subvencions
  • Recursos
    Recursos
    • Normatives
    • Institucions
    • Altres Recursos
    • Newsletters
  • Faqs
  • Inici
  • Assessorament
  • Formacions
  • Subvencions
  • Recursos
    Recursos
    • Normatives
    • Institucions
    • Altres Recursos
    • Newsletters
  • Faqs
  1. Inici
  2. / Faqs
Fitness Day 2014. Públic fent esport

Faqs

Preguntes freqüents

    • Un mínim de tres persones associades
    • Acta de constitució
    • Relació de membres de la Junta Directiva i càrrecs
    • Estatuts

    Nota: això en el cas dels clubs de règim general. Els clubs de règim simplificat i les AEE (associacions esportives escolars) el procés de constitució difereix en alguns punts. Si és el cas, consulteu amb l’OEB.

  • Per accedir a aquest tràmit ho has de fer a través del següent enllaç.

    Necessitaràs presentar la documentació anterior, signada (*) i amb el DNI de les persones fundadores.

    (*) Acta de constitució, certificat de junta directiva i estatuts socials de l’entitat.

    El tràmit s’inicia a través d’un formulari, que haurà d’omplir-se i a través del qual podràs adjuntar part de la documentació anterior.

    Per acabar el tràmit, hauràs d’accedir a canal empresa a través d’un codi ID que rebràs juntament amb l’acús de rebut del formulari.

    Per accedir a canal empresa, recuperar el teu tràmit i finalitzar el procés hauràs de fer-ho a través del següent enllaç.

    I accedir a “Estat de les meves gestions”.

  • Per accedir a aquest tràmit ho has de fer a través del següent enllaç.

    Necessitaràs:

    • Certificat persona secretaria conforme en Assemblea amb data .... s’ha aprovat la ratificació dels nous càrrecs, amb la signatura de les persones que s’incorporen.
    • Si la modificació es deu a la convocatòria d’unes eleccions, necessites presentar l’acta de les eleccions, amb el resultat de les mateixes i un full amb els noms de les persones integrants de la candidatura guanyadora, el seu DNI i la seva signatura acceptant el càrrec.
    • Si la modificació de la junta és fa per la dimissió en bloc de la junta anterior, a més caldrà presentar un certificat de cessament de la junta anterior.
    • Si la modificació es realitza un cop el mandat de la junta ja està caducat, caldrà adjuntar en l’expedient un document de tracte successiu en el qual s’especifiqui qui ha gestionat l’entitat durant el període que va des de la fi del mandat de la junta sortint a la data d’inscripció de la junta entrant.
  • Per accedir a aquest tràmit ho has de fer a través del següent enllaç.

    Necessitaràs:

    • Els estatuts antics
    • Les modificacions concretes que introduïu.
    • Els estatuts nous consolidats
    • Certificat de la persona secretaria conforme s’ha aprovat en assemblea extraordinària de data ..... la modificació dels estatuts per ... vots a favor, .... contra, ... abstencions o per unanimitat, si fos el cas
  • Al gestor de les pròpies instal·lacions esportives en les quals estigui interessat/da i serveis de districte.

    Guia d’equipaments municipals

  • Sí, tal i com estableix LLEI 3/2008, de 23 d'abril, de l'exercici de les professions de l'esport (modificada per la llei 7/2015), a no ser que estiguin col·legiats al COPLEFC.

  • Sí. Els voluntaris estan subjectes a la Llei 25/2015, del voluntariat i de foment de l’associacionisme.

    Aquesta llei és catalana.

  • Només les associacions, les fundacions i cooperatives d’iniciativa social, ja que són entitats del tercer sector sense ànim de lucre i si ho reflecteixen els seus estatuts.

    Els estatuts han de preveure expressament el desenvolupament de programes amb persones voluntàries i, si no ho preveuen, cal fer una modificació puntual dels estatuts i aprovar-ho per assemblea general extraordinària.

  • És un document aprovat per l’assemblea general extraordinària de socis/es que recull el compromís de l’entitat en desenvolupar programes de voluntariat, així com els drets i deures de les persones voluntàries. I, un cop aprovat el programa, ha d’elaborar-se el catàleg d’acció voluntària i el pla de voluntariat.

  • Aquestes activitats es troben regulades al Decret 267/2016, de 5 de juliol.

    • Decret
    • Infografia
  • Els impostos a què habitualment estan subjectes les entitats esportives són l’Impost de societats (IS). (Si fan activitat econòmica), l’impost sobre el valor afegit (IVA) (si aquesta activitat econòmica no és del seu objecte social) i l’impost que grava les rendes de les persones físiques (IRPF).

    Hi ha una quarta obligació fiscal, però que no esdevé un impost pròpiament dit: ens referim al 347 o DECLARACIÓ INFORMATIVA. DECLARACIÓ ANUAL D’OPERACIONS AMB TERCERES PERSONES.

    En qualsevol cas, cal revisar la situació concreta de cada entitat, ja que com hem dit al principi, aquest són els impostos als quals habitualment les entitats estan subjectes. Pot haver-hi excepcions.

  • De forma general podem dir que les activitats subjectes a IVA més habituals en una entitat esportiva són l’explotació d’activitats de restauració (bars, restaurants, barres de festa major, màquines de vending,...) les activitats de publicitat o d’esponsorització, la venda de roba, de material esportiu, merxandising o altres, el subarrendament d’espais o els espectacles esportius.

  • El cobrament de la quantitat atorgada de la subvenció s’intentarà realitzar abans de finalitzar l’any en què hagi sigut convocada la subvenció, tot i que legalment es pot abonar fins el 31 de gener de l’any següent.

  • Sí la reformulació està acceptada, no rebràs cap comunicació. Sí que rebràs (en tot el document es tracta l’usuari de tu) una comunicació si han estat denegades.

  • Els protocols de prevenció, detecció i acció de maltractaments i violències sexuals en infants i adolescents de l’Ajuntament de Barcelona es troben al següent enllaç.

    • A quines dades afecta?
      A dades de caràcter personal, que es facin servir en l’àmbit de l’activitat del club o associació.
    • Què puc fer amb les dades?
      Tot el que et permeti de manera expressa i demostrable la persona que n’és propietària.
    • Com haig de protegir les dades
      Amb mitjans segurs i proporcionats a l’ús que en feu de les dades i a la capacitat de l’entitat
    • Puc guardar les dades?
      Només les que necessitis per a la teva feina, i només pel temps legalment obligatori (màxim 10 anys).

Follow us on:

Logo de l'Ajuntament de Barcelona
  • Avís legal
  • Accessibilitat
  • Contacte