L’OMIC segueix prestant els seus serveis de forma telemàtica, presencial i a través del telèfon 010. Les  consultes o reclamacions s'han de fer de forma telemàtica.
Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial, cal concertar cita prèvia en aquest mateix web o trucant al 93 402 32 74, de dilluns a divendres, de 10 a 13 h.

  • Sessions informatives educació financera Vés al contingut

    Les sessions, que seran presencials i gratuïtes, informaran les persones grans i el seu entorn proper sobre els drets que tenen com a persones consumidores, de quina manera poden exercir-los i qui et pot orientar si volen posar una reclamació.

    https://ajuntament.barcelona.cat/omic/sites/default/files/banner-570x321.png
  • Recomanacions sobre trucades comercials d’empreses Vés al contingut

    Si reps ofertes per telèfon, pensa-t'ho bé abans d'acceptar-les. L'OMIC i l'Agència Catalana del Consum et dona 8 consells per evitar la contractació de serveis no desitjats o canvis de comercialitzadora de llum o gas sense el teu consentiment exprés.

    https://ajuntament.barcelona.cat/omic/sites/default/files/fotografia_trucada_omic.png
  • Sessions informatives i d'educació en consum Vés al contingut

    L’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores (OMIC) recull la programació de les sessions informatives sobre temes de consum als diferents Districtes de la ciutat de Barcelona.


    https://ajuntament.barcelona.cat/omic/sites/default/files/sessions_informatives_omic_cat_.jpg
  • Guia básica de consum per a les persones grans Vés al contingut

    Guia bàsica de consum amb informació i recomanacions per ajudar les persones grans amb consells pràctics, adreces i telèfons de contacte i consells de prevenció i seguretat per consumir de manera satisfactòria i sense ensurts

    https://ajuntament.barcelona.cat/omic/sites/default/files/mesa_de_trabajo_1-100_1.jpg
  • Canvis en la factura de llum Vés al contingut

    La nova tarifa elèctrica aplica preus diferents en la potència contractada i en el consum fet segons franges horàries. També s'ha introduït un nou concepte en la factura de la llum pel límit del preu del gas. (4/10/2022)

    https://ajuntament.barcelona.cat/omic/sites/default/files/factura_llum.jpg
  • Contractar cursos en línia: quins drets tinc? Vés al contingut

    L’OMIC ha detectat un increment de les consultes i queixes en relació amb la contractació d’aquests cursos. A continuació recollim una sèrie de consells generals per a les persones consumidores.

    https://ajuntament.barcelona.cat/omic/sites/default/files/dubtes_contractacio_cursos_online-570x321.jpeg

Actualitat

Com a persona consumidora, també tens drets lingüístics

14/11/2022

DRETS. En marxa una campanya informativa de l'Agència Catalana del Consum amb l’objectiu que les persones consumidores coneguin els seus drets lingüístics i els exerceixin.

L'OMIC et recorda els consells per comprar de forma segura durant el Black Friday i el Cyber Monday

11/11/2022

CONSUM. Si tens pensat comprar durant el Black Friday o el Cyber Monday, et facilitem consells i recomanacions perquè puguis fer-ho amb seguretat i responsabilitat.

L'OMIC impulsa sessions informatives d'educació financera per a persones grans a tots els districtes de Barcelona

29/09/2022

EDUCACIÓ FINANCERA. Les sessions, que seran presencials i gratuïtes, informaran les persones grans i el seu entorn proper sobre els drets que tenen com a persones consumidores, de quina manera poden exercir-los i qui et pot orientar...

Recomanacions a les persones afectades per la vaga de Ryanair

23/06/2022

AEROLÍNIES. En cas de cancel·lació d'un vol, la normativa europea estableix el dret a escollir entre la devolució de l'import del bitllet o un mitjà de transport alternatiu, a més de la possibilitat de rebre una compensació econòmica...

Contacta amb nosaltres

Rda. Sant Pau, 43-45, baixos

010