L’OMIC segueix prestant els seus serveis a la ciutadania de forma telemàtica i a través del 010. Les consultes o reclamacions es continuen fent en línia. Per a aquelles consultes que requereixin atenció presencial es concertarà cita prèvia de dilluns a divendres de 9.30 a 13.30 hores.

  • Com estalviar en la factura de la llum? Vés al contingut

    L’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores (OMIC) recull en aquesta guia informació i recomanacions per a persones consumidores, comerços, microempreses i persones autònomes per estalviar en la factura de la llum.

    https://ajuntament.barcelona.cat/omic/sites/default/files/consells_estalvi_factura_llum_omic_0.jpg
  • Canvis en la factura de llum Vés al contingut

    La nova tarifa elèctrica aplica preus diferents en la potència contractada i en el consum fet segons franges horàries per incentivar el consum en les hores en què la xarxa elèctrica està menys congestionada.

    https://ajuntament.barcelona.cat/omic/sites/default/files/oficines-al-22.jpg
  • Consells per viatjar durant l’estiu Vés al contingut

    Abans de triar un destí, és important informar-se de les possibles limitacions i dels requisits necessaris per poder-hi viatjar, així com revisar les condicions de contractació de qualsevol servei relacionat amb el viatge. Recomanacions de l'Agència Catalana de Consum.

    https://ajuntament.barcelona.cat/omic/sites/default/files/aeroport-web.jpg_1957398616.jpg
  • Contractar cursos en línia: quins drets tinc? Vés al contingut

    L’OMIC ha detectat un increment de les consultes i queixes en relació amb la contractació d’aquests cursos. A continuació recollim una sèrie de consells generals per a les persones consumidores.

    https://ajuntament.barcelona.cat/omic/sites/default/files/dubtes_contractacio_cursos_online-570x321.jpeg
  • Nou servei de l'OMIC d’atenció i assessorament sobre consum financer Vés al contingut

    S’atendrà consultes de la ciutadania sobre contractes bancaris, comissions, targetes bancàries, préstecs hipotecaris, crèdits al consum, etc. També podran adreçar-se empreses, pimes i persones autònomes, en especial, per assessorar-se sobre la contractació de crèdits ICO.

    https://ajuntament.barcelona.cat/omic/sites/default/files/nou_servei2-2.jpg
  • L’OMIC atén a la ciutadania a través del seu web, i del 010, i reprèn l’atenció presencial només amb cita prèvia Vés al contingut

    La ciutadania pot seguir realitzant les seves gestions amb l’OMIC de forma telemàtica i trucant al 010. Les consultes o reclamacions se segueixen tramitant a través d’aquest web. Només en el cas que es requereixi atenció presencial, es podrà concertar unacita prèvia. Per sol·licitar l’atenció presencial cal omplir aquest formulari

    https://ajuntament.barcelona.cat/omic/sites/default/files/reobertura_omic_cita_previa.jpg
  • Què cal fer si teniu serveis contractats a Dentix? Vés al contingut

    Recomanacions de l'Agència Catalana del Consum per a totes aquelles persones que teniu contractat un tractament dental en les clíniques Dentix i heu pagat la totalitat o una part de l’import del servei sense que us l’hagin prestat completament.

    https://ajuntament.barcelona.cat/omic/sites/default/files/dentix5.jpg

Actualitat

L'OMIC et recorda els consells per comprar de forma segura durant el Black Friday i el Cyber Monday

25/11/2021

CONSUM. Si teniu pensat comprar durant el Black Friday o el Cyber Monday, us recordem consells i recomanacions perquè pugueu fer-ho amb seguretat i responsabilitat.

L'OMIC et dona 10 consells de prevenció davant les revisions de gas als domicilis

25/11/2021

CONSUM. Coincidint amb l'inici de la temporada de fred, l'Oficina Municipal d'Informació a les Persones Consumidores (OMIC) recorda deu consells per evitar patir estafes en les revisions periòdiques de gas a domicili.

S’amplien els descomptes del bo social elèctric fins al 70% i augmenta el pressupost per a l’aportació directa a persones consumidores del bo social tèrmic

09/11/2021

Subministraments bàsics. L’alça dels preus de l’electricitat i del gas ha motivat que el Govern central ampliï el descompte del bo social elèctric i augmenti l’aportació per al bo social tèrmic.

L’Ajuntament de Barcelona presenta els serveis públics de consum a l’ICAB

27/09/2021

Drets de consum. Durant la sessió també es va debatre l’adaptació del dret davant dels nous tipus de relacions de consum o la necessitat de donar a conèixer els serveis municipals i de les associacions de persones consumidores a la...

L'OMIC en xifres

Dades del servei de l’Oficina Municipal d’informació al Consumidor de l’any 2020

OMIC, DADES DEL SERVEI 2020

  • 16.673
    consultes
    2019 Baja -30,34%

  • 7.034
    reclamacions
    2019 Sube 2,66%

CANALS D’ATENCIÓ DE L’OMIC

  • ATENCIÓ TELEMÀTICA

    consultes i reclamacions
    9.695 | 40,8%
  • ATENCIÓ PRESENCIAL

    consultes i reclamacions
    3.383 | 14,2%
  • ATENCIÓ TELEFÒNICA

    consultes
    10.094 | 42,4%
  • REGISTRE I CORREU

    consultes i reclamacions
    585 | 2,4%

Dades 2020: Resum 2020 | Memòria completa OMIC 2020

Contacta amb nosaltres

Rda. Sant Pau, 43-45, baixos

010