L’OMIC segueix prestant els seus serveis a la ciutadania de forma telemàtica i a través del 010. Les consultes o reclamacions s'han de fer de forma telemàtica. Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial es concertarà cita prèvia de dilluns a divendres de 9.30 a 13.30 hores.

  • Sessions informatives i d'educació en consum Vés al contingut

    L’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores (OMIC) recull la programació de les sessions informatives sobre temes de consum als diferents Districtes de la ciutat de Barcelona.


    https://ajuntament.barcelona.cat/omic/sites/default/files/sessions_informatives_omic_cat_.jpg
  • Guia básica de consum per a les persones grans Vés al contingut

    Guia bàsica de consum amb informació i recomanacions per ajudar les persones grans amb consells pràctics, adreces i telèfons de contacte i consells de prevenció i seguretat per consumir de manera satisfactòria i sense ensurts

    https://ajuntament.barcelona.cat/omic/sites/default/files/mesa_de_trabajo_1-100_1.jpg
  • Telèfon contra la Desatenció Bancària Vés al contingut

    L'OMIC activa el Telèfon contra la Desatenció Bancària per atendre i informar sobre com tramitar queixes o reclamacions vinculades a entitats financeres.

    https://ajuntament.barcelona.cat/omic/sites/default/files/destacat.png
  • Com estalviar en la factura de la llum? Vés al contingut

    L’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores (OMIC) recull en aquesta guia informació i recomanacions per a persones consumidores, comerços, microempreses i persones autònomes per estalviar en la factura de la llum.

    https://ajuntament.barcelona.cat/omic/sites/default/files/consells_estalvi_factura_llum_omic_0.jpg
  • Canvis en la factura de llum Vés al contingut

    La nova tarifa elèctrica aplica preus diferents en la potència contractada i en el consum fet segons franges horàries per incentivar el consum en les hores en què la xarxa elèctrica està menys congestionada.

    https://ajuntament.barcelona.cat/omic/sites/default/files/oficines-al-22.jpg
  • Consells per viatjar durant l’estiu Vés al contingut

    Abans de triar un destí, és important informar-se de les possibles limitacions i dels requisits necessaris per poder-hi viatjar, així com revisar les condicions de contractació de qualsevol servei relacionat amb el viatge. Recomanacions de l'Agència Catalana de Consum.

    https://ajuntament.barcelona.cat/omic/sites/default/files/aeroport-web.jpg_1957398616.jpg
  • Contractar cursos en línia: quins drets tinc? Vés al contingut

    L’OMIC ha detectat un increment de les consultes i queixes en relació amb la contractació d’aquests cursos. A continuació recollim una sèrie de consells generals per a les persones consumidores.

    https://ajuntament.barcelona.cat/omic/sites/default/files/dubtes_contractacio_cursos_online-570x321.jpeg
  • Nou servei de l'OMIC d’atenció i assessorament sobre consum financer Vés al contingut

    S’atendrà consultes de la ciutadania sobre contractes bancaris, comissions, targetes bancàries, préstecs hipotecaris, crèdits al consum, etc. També podran adreçar-se empreses, pimes i persones autònomes, en especial, per assessorar-se sobre la contractació de crèdits ICO.

    https://ajuntament.barcelona.cat/omic/sites/default/files/nou_servei2-2.jpg

Actualitat

Recomanacions a les persones afectades per la vaga de Ryanair

23/06/2022

AEROLÍNIES. En cas de cancel·lació d'un vol, la normativa europea estableix el dret a escollir entre la devolució de l'import del bitllet o un mitjà de transport alternatiu, a més de la possibilitat de rebre una compensació econòmica...

Avís a les persones afectades pel tancament dels centres d’estètica MED&LÁSER

10/05/2022

CONSUM. L’Agència Catalana del Consum té constància del tancament dels centres d’estètica MED&LÁSER a centres comercials de Sant Boi de Llobregat, Sant Quirze del Vallès i Barberà del Vallès i ha emès un avís informatiu per a les...

L'OMIC activa el Telèfon contra la Desatenció Bancària per atendre i informar sobre com tramitar queixes o reclamacions vinculades a entitats financeres

15/03/2022

SERVEIS FINANCERS. El servei és una línia directa d’atenció a les persones afectades per la reducció de caixers automàtics de les entitats bancàries i la seva manca d’atenció presencial. Es pot sol·licitar trucant al 934027594, de 9...

Què implica la nova Llei de Garanties? Coneix-ne tots els detalls

14/02/2022

CONSUM. La nova llei, en vigor des de l'1 de gener de 2022, amplia el termini de garantia legal dels productes de 2 a 3 anys. Alhora, els fabricants estaran obligats a oferir peces de recanvi durant 10 anys, des de la descatalogació,...

Contacta amb nosaltres

Rda. Sant Pau, 43-45, baixos

010