L’OMIC segueix prestant els seus serveis de forma telemàtica, presencial i a través del telèfon 010. Les  consultes o reclamacions s'han de fer preferiblement de forma telemàtica.
Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial, cal concertar cita prèvia al portal de tràmits municipal ajuntament.barcelona.cat/cita/omic, trucant al 010, o als Quiosc de tràmits municipals

L'Ajuntament de Barcelona i la Diputació de Barcelona signen un acord de col·laboració en matèria de consum i defensa de drets de les persones consumidores

L’Ajuntament de Barcelona i la Diputació de Barcelona han signat un acord de col·laboració per seguir avançant, conjuntament, en matèria de consum i en defensa dels drets de les persones consumidores. Mitjançant el nou acord, es definirà un marc comú d’intervenció en matèria de consum i de defensa dels drets dels consumidors i s’impulsaran iniciatives i projectes comuns, a més de compartir resultats, experiències i recursos.

..
26/11/2024 - 07:40 h

Cal recordar que l’Ajuntament de Barcelona té competències en protecció de les persones consumidores i ofereix els serveis públics de consum d’informació, assessorament i gestió i mediació de les reclamacions en les relacions de consum a través de l’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores (OMIC) i també l’arbitratge, a través de la Junta Arbitral de Consum de Barcelona. 

Per la seva banda, la Diputació de Barcelona desenvolupa actuacions en l’àmbit del consum i la protecció dels consumidors i dona suport a ens locals. 

Per part de l’Ajuntament de Barcelona, ha signat l’acord Raquel Gil, regidora de Comerç, Restauració i Mercats, i, per part de la Diputació de Barcelona, Josep Ramon Mut i Bosque, president delegat de l’Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública. 

L’acord també preveu cooperar en les accions formatives en matèria de consum i en jornades i sessions que organitzin alguna de les dues institucions, i en especial a les jornades de la Xarxa Local de Consum de la Diputació de Barcelona i als actes que en motiu del dia de les persones consumidores organitzi l’Ajuntament de Barcelona. 

Per coordinar la col·laboració prevista en aquest conveni, impulsar les actuacions a realitzar, fer-ne el seguiment i el control, es crearà una Comissió formada per dos membres, com a mínim, de cada institució.

Aquest acord respon a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 12 “Consum i producció responsables”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030.