L’OMIC segueix prestant els seus serveis de forma telemàtica, presencial i a través del telèfon 010. Les consultes o reclamacions s'han de fer preferiblement de forma telemàtica. Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial, cal concertar cita prèvia al portal de tràmits municipal cita prèvia, trucant al 010, o als Quiosc de tràmits municipals.
Les estafes telefòniques i la suplantació d’identitat, protagonistes de la jornada del Dia de les Persones Consumidores
La jornada, que es va celebrar el 14 de març, va dur per títol Les trucades i missatges de mòbil als consumidors: serveis o estafes? i va ser organitzada per les entitats del sector del consum, la CUS/ACPB, AICEC-ADICAE, FACUA, OCUC, UCC i UNAE amb la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona, va tenir un alt grau de participació, amb més de 60 persones d’entitats, de la secció de consum de l’ICAB, d’empreses i de diferents administracions públiques de Consum, com l’Agència Catalana del Consum, la Diputació de Barcelona o ajuntaments…
La presentació de la jornada va anar a càrrec d’Isabel Pons, de l’ADICAE i Carme Caro, cap de l’OMIC, que van donar pas a una conferència a càrrec de Guillermo Canal, enginyer de telecomunicacions i àrbitre de Juntes Arbitrals. Va parlar sobre la nova ordre ministerial Ordre TDF7149/2025 de 12 de febrer i sobre com pot beneficiar la protecció de les persones consumidores i a les empreses davant de la suplantació d’identitat a través de trucades telefòniques i missatges de text fraudulents i les estafes en els diferents àmbits de consum.
Seguidament, es va realitzar una taula rodona per a debatre qüestions relacionades amb l’ordre i resoldre les qüestions plantejades en les intervencions del públic. En aquesta taula hi van participar el mateix conferenciant, en Roger Sala, cap de la Regió Policial Virtual del Cos de Mossos d’Esquadra, Albert Garreta, advocat i mediador CUS/ACPB, Erik Pazos, advocat de FACUA Catalunya, Josep Aulet de la UCC i moderant el debat Xènia Escoda, responsable de l’àrea jurídica de OCUC. Així doncs, en el decurs de les dues hores que va suposar la jornada, es va debatre i es va compartir molta informació i molts consells de prevenció davant les pràctiques delictives.
Finalment, en la cloenda, Carme Sabater, de la CUS-ACPB, i Francesc Puigdomènech, el director de la Direcció de Serveis de Consum i Junta Arbitral de Consum de Barcelona. Tots dos van agrair l’assistència de tothom i va agrai i a les entitats per l’organització de l’acte, i es van instar a seguir col·laborant i treballant conjuntament en benefici de la protecció de les persones consumidores i l’assessorament a les empreses en l’àmbit del consum.
Més informació
- Coneix les associacions de persones consumidores
- [PDF] - Qui protegeix els drets bàsics de les persones consumidores?
- Agència Catalana de Consum - Activitats del Dia Mundial dels Consumidors 2025
- Diputació de Barcelona - Dia Mundial del Consumidor
- Mossos d'Esquadra - Consells pràctics i operatius de seguretat en temes de tecnologia