Thomas Cook fa fallida: què fer en cas de ser-ne persona consumidora?

L’empresa de viatges Thomas Cook, inclosa la companyia de vols Thomas Cook Airlines ha cessat durant aquest cap de setmana la seva activitat per fallida econòmica. A causa del tancament, tots els vols i vacances que proveïen les diferents companyies del grup han estat cancel·lats, així com els comerços al públic que oferien aquestes activitats. 

Els passatgers arreu del món amb vols de tornada a Regne Unit amb aquesta companyia seran assistits i repatriats pel govern britànic i l’Autoritat Civil d’Aviació per a ser retornats abans del 6 d’octubre al país. Aquells que tenien pendent el viatge, tots els vols han quedat anul·lats. 

Si has efectuat una compra a aquesta companyia, el servei del qual encara no ha estat efectuat, et fem les següents recomanacions: 

  • Si vas pagar amb targeta de crèdit o dèbit o mitjançant plataformes com ara Paypal, contacta amb l’emissor de la targeta i/o amb la plataforma de pagament, per informar-te de si encara estàs a temps de demanar el retrocés del pagament.
  • Si disposes d’una assegurança de viatges, contacta amb la companyia asseguradora per cerciorar-te de possibles compensacions. 
  • Si vas contractar un viatge combinat –dos o més serveis per a un mateix viatge–, presenta una reclamació a l’empresa venedora o organitzadora.

Trobareu més informació al web de la Civil Aviation Authority.

 

Thomas Cook fa fallida

Enllaços i materials relacionats