L’OMIC segueix prestant els seus serveis de forma telemàtica, presencial i a través del telèfon 010. Les consultes o reclamacions s'han de fer preferiblement de forma telemàtica.
Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial, cal concertar cita prèvia al portal de tràmits municipal ajuntament.barcelona.cat/cita/omic, trucant al 010, o als Quiosc de tràmits municipals
Allotjaments turístics
Les recomanacions de l’Agència Catalana de Consum a les persones consumidores que han de contractar allotjaments turístics són les següents:
- En la publicitat que fan els allotjaments turístics han d’informar del nom, el grup i la categoria a què pertanyen (hotel, càmping, turisme rural, apartaments turístics o habitatges d’ús turístic). També de tots els serveis propis de la categoria que no estiguin inclosos en el preu de l’allotjament.
- Abans de confirmar la reserva, han d’informar-vos de les condicions de cancel·lació. A Catalunya, si cancel·leu la reserva dins dels 10 dies anteriors a la data d’arribada, se us pot aplicar una penalització del 25%, 30% o 50% en funció dels dies de l’estada. Si viatgeu fora del territori català, aquestes condicions poden variar.
- Si l’establiment no confirma la reserva en un termini de 24 hores, s’entén que no ha estat acceptada. Si és el cas, contacteu amb l’allotjament per esbrinar quin és l’estat de la vostra petició.
- En cas de demanar un avançament d’una paga i senyal de la reserva, l'allotjament disposa d’un termini de 48 hores des de la confirmació de la reserva per cobrar-la i garantir el nombre de dies que estiguin coberts.
- Conserveu captures de pantalla de tots els passos de l’oferta publicitària, així com de les dades identificatives de l’empresa i de la compra.
- Un cop iniciada l’estada, els allotjaments turístics han de garantir un servei d’atenció a les persones usuàries durant les 24 hores, així com un servei de recepció, amb indicació dels horaris i les condicions de la prestació del servei.
- En el moment de l’admissió, han de demanar-vos un document identificatiu per inscriure les vostres dades al registre de persones allotjades i han de lliurar-vos la informació dels preus i les característiques corresponents als serveis contractats.
- Si disposeu d’objectes de valor, demaneu informació sobre el servei de caixa forta o consigna i pareu especial atenció a les vostres pertinences en els espais comuns de l’establiment.
- Si l’establiment està a Catalunya i abandoneu l’allotjament abans de la data de finalització de la reserva, poden cobrar-vos fins al 50% del preu total dels serveis que restin per utilitzar.
Recordeu que en cas de disconformitat amb algun aspecte de la contractació o de l’estada, cal demanar el full oficial de reclamació a l’empresa o contactar-hi per un mitjà que en deixi constància . Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb l'OMIC per a realitzar la vostra reclamació.