L’OMIC segueix prestant els seus serveis a la ciutadania de forma telemàtica i a través del 010. Les consultes o reclamacions es continuen fent en línia. Per a aquelles consultes que requereixin atenció presencial es concertarà cita prèvia de dilluns a divendres de 10.00 a 13.00 hores.

Associacions de persones consumidores

En aquesta pàgina podreu trobar una relació de les associacions i cooperatives de persones consumidores de la ciutat, que estan inscrites al registre d’associacions de l’Agència Catalana de Consum de la Generalitat de Catalunya o al de l’Institut Nacional de Consum.

AICEC-ADICAE, Associació d’Usuaris de Bancs, Caixes i Assegurances de Catalunya.

Està especialitzada en la defensa dels drets de les persones consumidores fent front als abusos de bancs, caixes i assegurances.


ATENCIÓ PRESENCIAL:

Creu dels Molers, 13 local
Dimarts a divendres de 10.00 a 13.00 hores i de 17.00 a 19.00 hores

ATENCIÓ TELEFÒNICA:
Tel.: 933425044
De dilluns a divendres de 10.00 a 14.00 hores i de 16.00 a 19.00 hores

WEB:
http://aicec-adicae.org/
https://www.adicae.net/

ASSOCIACIÓ DE CONSUMIDORS DE MITJANS AUDIOVISUALS DE CATALUNYA

Promou l'alfabetització mediàtica, l'ús segur i responsable d'internet i les TIC, així com la qualitat dels continguts d'internet, televisió, cinema i videojocs.

ATENCIÓ PRESENCIAL:

c/ Diputació 411, 08013, Barcelona. Horari: de 9.00 a 14.00 hores i de 15.00 a 19.00 hores

ATENCIÓ TELEFÒNICA:

Tel.: 93 488 17 57. Horari: de 9.00 a 19.00 hores

WEB:

www.consumidorsaudiovisuals.cat

CUS, SALUT, CONSUM I ALIMENTACIÓ

La CUS, Salut, Consum i Alimentació és una associació de consumidors sense afany de lucre que va néixer l’any 1977 com a conseqüència de la indefensió en la qual es trobaven els usuaris del sistema públic de salut. Es va legalitzar el 1979. Al 1982 es va incorporar l’àmbit del consum, l’alimentació i la seguretat alimentària com a eixos transversals relacionats amb la salut. No obstant això, la salut i els serveis sanitaris continuen sent l’estrella de la seva activitat.

ATENCIÓ PRESENCIAL:

Avinguda Portal de l’Àngel 7, At. ABC. Barcelona.

De 9.00 a 18.00 hores. Cal demanar dia i hora

ATENCIÓ TELEFÒNICA:

Tel.: De 9.00 a 18.00 hores. T/ 933024138

WEB:

www.cus_usuaris.org

FACUA CATALUNYA

És una organització no governamental, sense ànim de lucre, dedicada a la defensa dels drets de les persones consumidores. Independent de governs, partits polítics, confessions religioses i interessos empresarials.

ATENCIÓ PRESENCIAL:

Carrer de Leiva, 25 baixos Barcelona 08014

Matí: de dilluns a divendres de 9.00 a 13.00 hores

Tarda: de dilluns a dijous de 17.00  a 19.00 hores

ATENCIÓ TELEFÒNICA:

Tel.: 93 140 29 85

Matí: de dilluns a divendres de 9.00 a 13.00 hores

Tarda: de dilluns a dijous de 17.00  a 19.00 hores

WEB:

www.facua.org/catalunya

ORGANITZACIÓ DE CONSUMIDORS I USUARIS DE CATALUNYA

És una associació privada sense ànim de lucre, democràtica i independent, que des de 1978 assumeix les funcions de defensar, educar, difondre, promoure i representar els drets de les persoes consumidores i usuàries de Catalunya.

ATENCIÓ PRESENCIAL:

Roger de Llúria, 115 1r 2a 08037 Barcelona

Matins de 10.00 a 14.00 hores

Dilluns tarda de 15.00 a 18.30 hores

ATENCIÓ TELEFÒNICA:

Tel.: 934174737

Matins de 10.00 a 14.00 hores

WEB:

www.ocuc.cat

FEDERACIO UNAE CATALUNYA, Federació Unió Cívica de Consumidors i Mestresses de casa de Catalunya-UNAE

Té per finalitat la defensa i protecció de les persones consumidores i usuàries, mitjançant l’assessorament, la mediació i la gestió de reclamacions davant les controvèrsies produïdes amb les empreses de productes i serveis. També, la canalització de queixes, denúncies i sol·licituds d’arbitratge en consum.

D'altra banda, realitzen activitats de formació, educació i sensibilització en matèria de consum (tallers, xerrades informatives, campanyes informatives en establiments comercials, estudis de consum, etc.) i presenten serveis de consum i assessorament jurídic en relació al consum a administracions.


ATENCIÓ PRESENCIAL:

Carrer de Roger de Llúria, 44

De dilluns a divendres de 9.30 a 13.30 hores i dijous de 16.00 a 18.00 hores (cita prèvia)

ATENCIÓ TELEFÒNICA:

Telf.: 93 301 26 27

De dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 hores i de dilluns a dijous de 16.30 a 18.30 hores
 
WEB:

www.unae.cat

UNIÓ DE CONSUMIDORS DE CATALUNYA-UCC

Defensen els drets de les persones consumidores oferint un servei d’assessorament integral sobre consum, per telèfon, presencialment, per correu electrònic i a través del xat web. 

A més, posen a l’abast el servei d’informació i mediació amb les empreses implicades en les reclamacions de les seves associades. 


ATENCIÓ PRESENCIAL:

Rbla. Santa Mònica, 10. 

De dilluns a dijous de 9.30h a 14.00 hores i de 15.00h a 18.00hores 

Divendres de 9.00 a 14.00 hores 

ATENCIÓ TELEFÒNICA:

Telf.: 93 454 67 76

De dilluns a dijous de 9.30h a 14.00 hores i de 15.00h a 18.00 hores

Divendres de 9.00 a 14.00 hores

WEB:

www.consumidors.org