L’OMIC segueix prestant els seus serveis de forma telemàtica, presencial i a través del telèfon 010. Les  consultes o reclamacions s'han de fer preferiblement de forma telemàtica.
Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial, cal concertar cita prèvia al portal de tràmits municipal ajuntament.barcelona.cat/cita/omic, trucant al 010, o als Quiosc de tràmits municipals

Associacions de persones consumidores

En aquesta pàgina podreu trobar una relació de les associacions i cooperatives de persones consumidores de la ciutat, que estan inscrites al registre d’associacions de l’Agència Catalana de Consum de la Generalitat de Catalunya o al de l’Institut Nacional de Consum.

AICEC-ADICAE, Associació d’Usuaris de Bancs, Caixes i Assegurances de Catalunya.

Està especialitzada en la defensa dels drets de les persones consumidores fent front als abusos de bancs, caixes i assegurances.


ATENCIÓ PRESENCIAL:

Creu dels Molers, 13 local
Dimarts a divendres de 10.00 a 13.00 hores i de 17.00 a 19.00 hores

ATENCIÓ TELEFÒNICA:
Tel.: 933425044
De dilluns a divendres de 10.00 a 14.00 hores i de 16.00 a 19.00 hores

WEB:
https://aicec-adicae.es/
https://www.adicae.net/

ASSOCIACIÓ DE CONSUMIDORS DE MITJANS AUDIOVISUALS DE CATALUNYA

Promou l'alfabetització mediàtica, l'ús segur i responsable d'internet i les TIC, així com la qualitat dels continguts d'internet, televisió, cinema i videojocs.

ATENCIÓ PRESENCIAL:

c/ Diputació 411, 08013, Barcelona. Horari: de 9.00 a 14.00 hores i de 15.00 a 19.00 hores

ATENCIÓ TELEFÒNICA:

Tel.: 93 488 17 57. Horari: de 9.00 a 19.00 hores

WEB:

www.consumidorsaudiovisuals.cat

ASUFIN.CAT, Associació d’Usuaris Financers de Catalunya

ASUFIN Catalunya és una associació sense ànim de lucre especialitzada en la protecció dels usuaris financers. Proporcionem eines per defensar els seus drets, tant en la prevenció, mitjançant programes d'educació financera i digital, com en la resolució de conflictes - judicial o extrajudicialmente-. ASUFIN Catalunya compta amb l'experiència de més de 10 anys per proporcionar assessorament jurídic i financer especialitzat als consumidors bancaris.

ASUFIN Catalunya col·labora amb l'associació estatal ASUFIN (fundada el 2009).


ATENCIÓ PRESENCIAL: 

c/ Balmes, 152, 1º 5ª, 08008, Barcelona. Horari: de dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 hores (només amb cita prèvia)

ATENCIÓ TELEFÒNICA: 

Tel.: 936 763 284 | 636 066 947. Horari: de dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 hores 

WEB:

www.asufin.cat

info@asufin.com

 

CUS, SALUT, CONSUM I ALIMENTACIÓ

La CUS, Salut, Consum i Alimentació és una associació de consumidors sense afany de lucre que va néixer l’any 1977 com a conseqüència de la indefensió en la qual es trobaven els usuaris del sistema públic de salut. Es va legalitzar el 1979. Al 1982 es va incorporar l’àmbit del consum, l’alimentació i la seguretat alimentària com a eixos transversals relacionats amb la salut. No obstant això, la salut i els serveis sanitaris continuen sent l’estrella de la seva activitat.

ATENCIÓ PRESENCIAL:

Avinguda Portal de l’Àngel 7, At. ABC. Barcelona.

De 9.00 a 18.00 hores. Cal demanar dia i hora

ATENCIÓ TELEFÒNICA:

Tel.: De 9.00 a 18.00 hores. T/ 933024138

WEB:

www.cus_usuaris.org

FACUA CATALUNYA

És una organització no governamental, sense ànim de lucre, dedicada a la defensa dels drets de les persones consumidores. Independent de governs, partits polítics, confessions religioses i interessos empresarials.

ATENCIÓ PRESENCIAL:

Carrer de Leiva, 25 baixos Barcelona 08014

Matí: de dilluns a divendres de 9.00 a 13.00 hores

Tarda: de dilluns a dijous de 17.00  a 19.00 hores

ATENCIÓ TELEFÒNICA:

Tel.: 93 140 29 85

Matí: de dilluns a divendres de 9.00 a 13.00 hores

Tarda: de dilluns a dijous de 17.00  a 19.00 hores

WEB:

www.facua.org/catalunya

ORGANITZACIÓ DE CONSUMIDORS I USUARIS DE CATALUNYA

És una associació privada sense ànim de lucre, democràtica i independent, que des de 1978 assumeix les funcions de defensar, educar, difondre, promoure i representar els drets de les persoes consumidores i usuàries de Catalunya.

ATENCIÓ PRESENCIAL:

Roger de Llúria, 115 1r 2a 08037 Barcelona

Matins de 10.00 a 14.00 hores

Dilluns tarda de 15.00 a 18.30 hores

ATENCIÓ TELEFÒNICA:

Tel.: 934174737

Matins de 10.00 a 14.00 hores

WEB:

www.ocuc.cat

FEDERACIO UNAE CATALUNYA, Federació Unió Cívica de Consumidors i Mestresses de casa de Catalunya-UNAE

Té per finalitat la defensa i protecció de les persones consumidores i usuàries, mitjançant l’assessorament, la mediació i la gestió de reclamacions davant les controvèrsies produïdes amb les empreses de productes i serveis. També, la canalització de queixes, denúncies i sol·licituds d’arbitratge en consum.

D'altra banda, realitzen activitats de formació, educació i sensibilització en matèria de consum (tallers, xerrades informatives, campanyes informatives en establiments comercials, estudis de consum, etc.) i presenten serveis de consum i assessorament jurídic en relació al consum a administracions.


ATENCIÓ PRESENCIAL:

Carrer de Roger de Llúria, 44

De dilluns a divendres de 9.30 a 13.30 hores i dijous de 16.00 a 18.00 hores (cita prèvia)

ATENCIÓ TELEFÒNICA:

Telf.: 93 301 26 27

De dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 hores i de dilluns a dijous de 16.30 a 18.30 hores
 
WEB:

www.unae.cat

UNIÓ DE CONSUMIDORS DE CATALUNYA-UCC

Defensen els drets de les persones consumidores oferint un servei d’assessorament integral sobre consum, per telèfon, presencialment, per correu electrònic i a través del xat web. 

A més, posen a l’abast el servei d’informació i mediació amb les empreses implicades en les reclamacions de les seves associades. 


ATENCIÓ PRESENCIAL:

Rbla. Santa Mònica, 10 baixos. 

De dilluns a dijous de 9.30 a 14.00 hores i de 15.00 a 18.00 hores 

Divendres de 9.00 a 14.00 hores 

ATENCIÓ TELEFÒNICA:

Telf.: 93 454 67 76

De dilluns a dijous de 9.30h a 14.00 hores i de 15.00h a 18.00 hores

Divendres de 9.00 a 14.00 hores

WEB:

www.consumidors.org