L’OMIC segueix prestant els seus serveis de forma telemàtica, presencial i a través del telèfon 010. Les consultes o reclamacions s'han de fer preferiblement de forma telemàtica.
Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial, cal concertar cita prèvia al portal de tràmits municipal ajuntament.barcelona.cat/cita/omic, trucant al 010, o als Quiosc de tràmits municipals
Mitjans de pagament
Les persones consumidores poden optar per diferents mitjans de pagament:
Efectiu
La llei permet com a forma de pagament habitual la moneda de curs legal, en el nostre cas, l’euro. Per tant, no acceptar el pagament en efectiu suposaria una limitació dels drets de les persones consumidores.
L’ùnica limitació és la prohibició legal de fer pagaments en efectiu amb un import igual o superior a 2.500€. o el seu equivalent en moneda estrangera.
Targeta de crèdit
En cas que l’establiment comercial admeti el pagament amb targeta de crèdit o dèbit, no pot incrementar els preus ni cobrar comissió pel seu ús. L’única excepció són les targetes “trilaterals” (American Express o Diners Club) i haurà d’informar de l’import de la comissió aplicable o del seu mètode de càlcul.
Si a l’establiment comercial s'accepten targetes o altres mitjans de pagament de manera habitual no se'n pot limitar l'ús en determinats períodes o condicions, com ara, per exemple, durant el període de rebaixes.
En canvi, sí està permès fixar una quantitat mínima o màxima per al pagament amb targeta bancària, sempre que aquestes condicions no siguin abusives i haurà d’informar-ne correctament per a que la persona consumidora la conegui abans de fer la compra.
Altres mitjans de pagament:
- Pagaments ajornats o fraccionats
- Quantitats a compte
- Pagament per avançat
- Crèdits vinculats a la compra de productes o a la contractació de serveis