L’OMIC segueix prestant els seus serveis de forma telemàtica, presencial i a través del telèfon 010. Les consultes o reclamacions s'han de fer preferiblement de forma telemàtica.
Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial, cal concertar cita prèvia al portal de tràmits municipal ajuntament.barcelona.cat/cita/omic, trucant al 010, o als Quiosc de tràmits municipals
Vaixell
Cada any passen pel Port de Barcelona més de 4,5 milions de passatgers d’arreu del món que viatgen en creuers o ferris de línia regular. Amb un volum tan gran de trànsit és molt freqüent que hi hagi casos de pèrdues d’equipatge, retards o cancel·lacions i malentesos pel que fa als serveis contractats. Per aquest motiu, és important que coneixeu bé les condicions del viatge i els vostres drets com a persones consumidores.
Si us trobeu amb un retard de més d’una hora i mitja o es cancel·la el vostre viatge, l’empresa us ha de fer la devolució de l’import total del bitllet o bé us ha de proporcionar un mitjà alternatiu. En casos com aquest, a més, us ha d’oferir menjar i begudes i, si calgués, també allotjament. Si arribeu al vostre destí amb una hora o més de retard, podeu reclamar entre el 25% i la meitat del preu del bitllet. De tota manera, no compteu amb cap indemnització si el motiu del retard ha estat una catàstrofe natural o condicions meteorològiques extremes.
Si durant el viatge us heu lesionat o alguna de les vostres pertinences ha patit danys o s’ha perdut, teniu dret a una indemnització si reclameu abans de 15 dies i la causa és un accident marítim.
És important que conserveu el bitllet i el comprovant de pagament. Necessitareu aquests documents si voleu fer qualsevol reclamació. Si és així, ompliu el full oficial de l’empresa per a aquests casos. Si en un termini de 30 dies no heu rebut resposta, contacteu amb la reclamació al web de l’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores.