The OMIC continues to provide its services to the public electronically and through the 010 phone service. Claims and enquiries will continue to be preferably dealt with online. For those inquiries or complaints that require face-to-face attention, you must make an appointment in advance on the municipal procedures portal ajuntament.barcelona.cat/cita/omic, by calling 010, or at the Municipal Procedures Kiosk.

OMIC Publications

Here you can find various publications of the OMIC on consumer affairs.

Report 2022 Municipal Consumer Services

2020 Municipal Consumer Services Report

2008 Summary of activities by consumer associations

2008 Summary of activities by consumer associations

Publicació que recull les dades al 2008 de les associacions de consumidors membres del Consell Municipal de Consum. Es presenten els percentatges de consultes i reclamacions en conjunt per cada associació.

Are you unsure when it comes to entering into a contract for a financial product?

“Distribución y Consumo” Magazine Vol.4, 2019

The new reality of work within the framework of digital technologies [foldout]

The new reality of work within the framework of digital technologies [foldout]

Resumen del estudio para conocer la nueva realidad de trabajo en los modelos de negocio emergentes en el marco de las tecnologías digitales y posibles actuaciones de la Administración pública local.

The new reality of work within the framework of digital technologies

The new reality of work within the framework of digital technologies

Estudio para conocer la nueva realidad de trabajo en los modelos de negocio emergentes en el marco de las tecnologías digitales y posibles actuaciones de la Administración pública local.

1983/86 OMIC report

2019 Municipal Consumer Services Report

La Memòria 2019 dels serveis municipals de consum resumeix les accions realitzades des de l’administració pública local en matèria de consum, consum responsable i política alimentària, així com l’activitat del 2019 de l’OMIC. També mostra les principals línies de futur en aquest àmbit.

Municipal Consumer Services Report

La Memoria 2018 de los servicios municipales de consumo resume las acciones realizadas desde la administración pública local en materia de consumo, consumo responsable y política alimentaria, así como la actividad del 2018 de la OMIC y el Espacio Consumo Responsable. También muestra las principales líneas de futuro en este ámbito.

Guide to improving energy management and efficiency at home

Technical consumer guide for the use of digital platforms

Technical consumer guide for the use of digital platforms

Guia per conèixer els conceptes bàsics de l'economia col·laborativa i de l'economia de plataforma. I alhora, per actuar amb més seguretat a l'hora de contractar béns i serveis mitjançant plataformes digitals o d'oferir-los.

Pages