• La gestió psicològica durant el confinament pel Covid-19

    El Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya ha elaborat un document amb eines i recomanacions per gestionar les emocions i la incertesa, per entendre els sentiments que ens provoquen i per passar el millor possible els dies que ens queden de confinament.

    https://ajuntament.barcelona.cat/pactedeltemps/sites/default/files/Corona_CDC-AlissaEckert_23311.jpg
  • Com distribuïm el temps durant el confinament per la Covid-19?

    Durant l’estat excepcional d’alerta sanitària, generada per l’arribada al nostre país del nou coronavirus SARS-CoV-2, és important mantenir rutines per preservar l’ordre mental i la sensació de normalitat.

    https://ajuntament.barcelona.cat/pactedeltemps/sites/default/files/os.jpg
  • Decret per garantir els serveis essencials durant l’estat d’alarma per la Covid-19

    El Decret d’Alcaldia signat el 15 de març arran de la declaració de l’estat d’alarma a tot l’Estat per la Covid-19 garanteix els serveis essencials com l’atenció sanitària, els serveis socials, la seguretat, el transport públic i la informació a la ciutadania. Per prevenció, quedeu-vos a casa sempre que pugueu.

    https://ajuntament.barcelona.cat/pactedeltemps/sites/default/files/Municipals_Serveis-Publics_Varis_Promos-districtes_640x360-px--624x359.png
  • Què és i com t'afecta el nou registre horari?

    El 12 de maig va entrar en vigor a Espanya l’obligatorietat del registre de la jornada laboral a les empreses, aprovat pel Consell de Ministres i recollit en el Reial Decret-llei 8/2019 del 8 de març, de mesures urgents de protecció social i de lluita contra la precarietat laboral en la jornada de treball.

     

    Vols saber en què consisteix?

     

    https://ajuntament.barcelona.cat/pactedeltemps/sites/default/files/time-2189800_1920-1024x683.jpg
  • Barcelona treballa per a la conciliació laboral

    L'Ajuntament de Barcelona es fixa el repte d'arribar a un 50% d'empreses implicades en la qüestió de la conciliació. A Barcelona aquestes polítiques s'incentiven també amb estímuls com el Premi a l'Empresa Innovadora en Conciliació i Temps 2018.

    Barcelona, com a ciutat pionera en polítiques de temps té el focus centrat en la conciliació i la corresponsabilitat efectiva entre homes i dones, tenint en compte l’impuls que han donat les noves revolucions tecnològiques, feministes i juvenils.

     

    Tot això ha comportat que l’Ajuntament estigui treballant per assolir que la majoria de les empreses de la ciutat assumeixin polítiques de flexibilitat horària, teletreball, permisos per la cura, entre d’altres.

     

    Tots aquests avenços es van posar en relleu a la jornada Avancem cap a una organització del temps de treball més saludable, igualitària i eficient, celebrada el passat 18 de març en el marc del Pacte del Temps i que va incloure la setena edició del Premi Barcelona a l’Empresa Innovadora en Conciliació i Temps.

    https://ajuntament.barcelona.cat/pactedeltemps/sites/default/files/Sin%20nombre_0.png
  • Pacte per a la Reforma Horària

     

    Usos del Temps. Álvaro Porro, nou Comissionat d’Economia Social, Desenvolupament Local i Consum de l’Ajuntament de Barcelona signa el Pacte per a la Reforma Horària

     

    https://ajuntament.barcelona.cat/pactedeltemps/sites/default/files/pacte_reforma_horaria.jpg
  • Adhesió al pacte

    Les organitzacions es comprometem amb el Pacte del Temps de Barcelona a partir de formalitzar la seva adhesió. Un pacte al que s’hi poden sumar totes aquelles organitzacions que estan d’acord amb els principis de l'acord i que manifesten la seva voluntat de treballar activament per a l’assoliment dels objectius que proposa

    https://ajuntament.barcelona.cat/pactedeltemps/sites/default/files/adhesio_ca.jpg
  • 8a edició del Premi en Conciliació i Temps

    Convocada la 8a edició del "Premi Barcelona a l'Empresa Innovadora en Conciliació i Temps", per tal de reconèixer, promoure i divulgar la tasca d'aquelles empreses i organitzacions que afavoreixen la conciliació del seu personal, la corresponsabilitat i l'equilibrio del temps laboral, personal, de cures i social.

     

     

    https://ajuntament.barcelona.cat/pactedeltemps/sites/default/files/8%C3%A8%20premi%20Bcn.png
  • Sessió de tancament del Programa pilot de Mentoria en organització del temps

    El 4 de juny va tenir lloc a la seu de Barcelona Activa una sessió de balanç i intercanvi dels aprenentatges i avenços del programa pilot de mentoria. Van participar-hi les 6 empreses mentores i les 6 mentorades d’aquesta primera edició, i van compartir experiències viscudes al llarg d’aquest programa.

     

     

    https://ajuntament.barcelona.cat/pactedeltemps/sites/default/files/IMG_20190604_095717-01-1024x764.jpeg
  • Jornada “Avancem cap a una organització del temps de treball més saludable, igualitària i eficient”

    El dilluns 18 de març de 2019 es va celebrar la Jornada “Avancem cap a una organització del temps de treball més saludable, igualitària i eficient”, al Recinte Modernista de Sant Pau. La Jornada va comptar amb diferents espais: el cafè-networking inicial, la conferència inaugural, un diàleg sobre l’impacte de les mesures d’organització del temps a les empreses i el lliurament del Premi Barcelona a l’Empresa Innovadora en Conciliació i Temps – 7a edició.

    https://ajuntament.barcelona.cat/pactedeltemps/sites/default/files/10_Alvaro%20Porro_0.JPG

Infograma

Xarxa Nust

Actualitat

Guia d’orientació per uns horaris més productius i saludables

26/03/2020

Aquest document és un recull de recursos, consells i eines per a facilitar l’aplicació d’uns horaris i una organització del temps més saludable, equitativa i eficient.

Alguns consells útils per gestionar el teletreball

24/03/2020

Segons l’INE, només un 7,5% de les persones treballadores a Espanya treballen des de casa, com a mínim, ocasionalment. Davant la situació de confinament, i la necessitat de teletreballar, sabem com fer-ho?

Nou portal amb informació laboral i econòmica davant l’efecte de la Covid-19

23/03/2020

Ocupació. L’ha posat en marxa Barcelona Activa i s’estructura en ajuts per persones treballadores, autònomes i per a entitats i empreses

La gestió psicològica durant el confinament pel Covid-19

20/03/2020

Salut. El Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya ha elaborat un document de recomanacions per gestionar psicològicament el confinament i la quarantena.