El servei de teleassistència reforça els missatges de prevenció del fred per a la gent gran : Servei de Premsa

El servei de teleassistència reforça els missatges de prevenció del fred per a la gent gran

04/02/2012



Temps estimat de lectura: 3 minuts

El servei de Teleassistència de l´Ajuntament de Barcelona, amb més de 51.000 usuaris, està reforçant durant aquests dies les trucades a la gent gran que té aquest dispositiu a casa seva, i està realitzant missatges de prevenció en ocasió de la onada de fred.

La central de Teleassistència està fent, de mitjana, 3.400 trucades diàries per interessar-se per l´estat de les persones usuàries. Quan se´ls truca, se´ls pregunta si tenen les condicions necessàries per protegir-se de les baixes temperatures, i si no és el cas, es deriva l´assistència al Serveis Socials de l´Ajuntament de Barcelona, que disposa d´un estoc de mantes i calefactors per a atendre aquests casos.

L´àrea de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports vol estendre, d´aquesta manera, les mesures de prevenció i atenció a aquella població més vulnerable de la ciutat, a més de seguir amb el protocol de l´Operació Fred, que es va posar en marxa el passat dia 1 de febrer al vespre, destinada especialment a persones que pernocten al carrer. Cal recordar que dels usuaris del servei de Teleassistència, el 55,04% viuen sols, el 74,96% són dones i la mitjana d´edat és de 83 anys.

La tinent d´alcalde Maite Fandos ha recordat que ?pel govern municipal, l´atenció a les persones, i especialment les vulnerables, són una prioritat sempre?. Per això, ha explicat que els recursos municipals s´han adaptat per a respondre a qualsevol necessitat social que pugui donar-se des d´ara fins al final de l´onada de fred a Barcelona.

Des de Serveis Socials, així mateix, s´ha demanat als professionals que fan l´atenció directa a persones grans ?treballadors familiars i auxiliars dels serveis d´atenció domiciliària? que es comuniquin amb els serveis socials bàsics o d´Urgències i Emergències Socials de l´Ajuntament de Barcelona si detecten alguna situació de risc d´aquestes persones durant la seva visita als domicilis. A l´actualitat, a Barcelona hi ha 14.000 persones grans ateses a través del Servei d´Atenció Domiciliària que, entre d´altres serveis, facilita cada dia més de 1.500 àpats a domicili.

També s´ha posat a disposició de la ciutadania un telèfon gratuït (900.70.30.30) i el 010 perquè qualsevol persona que ho necessiti directament o que detecti una situació de vulnerabilitat d´una tercera persona ?veí, familiar, etc…?durant aquests dies, es posi en contacte amb el Centre d´Urgències i Emergències Socials i amb l´àrea de Serveis Socials de l´Ajuntament de Barcelona.

Des dels serveis municipals s´han reforçat, alhora, les mesures d´urgència per garantir que s´atengui qualsevol incidència que pugui haver durant aquests dies respecte de persones grans d´alta vulnerabilitat. Així, està previst allotjament urgent en hotels i pensions per a aquelles persones grans que no puguin romandre al seu domicili per no tenir-lo adequadament condicionat durant aquests dies. També s´ha dotat els treballadors dels serveis socials d´un protocol d´actuació per a traslladar persones en cas de nevada, sobretot aquelles que viuen en els barris més aïllats.

Visita de l´alcalde

D´altra banda, aquesta tarda l´alcalde de Barcelona, Xavier Trias, acompanyat de la tinent d´alcalde Maite Fandos, ha visitat dos dels equipaments que té Barcelona per a l´allotjament de persones sense sostre, un d´ells de 140 places habilitat en ocasió de la posada en marxa de la Operació Fred, que va iniciar-se el passat 1 de febrer.

En total, l´Ajuntament de Barcelona compta, per a l´Operació Fred, amb un total de 240 places en equipaments per a les persones sense sostre que s´afegeixen a les ja existents habitualment. Aquesta última nit, un total de 148 persones hi han estat allotjades.





Paraules clau