Horta-Guinardó impulsa un nou Pla d´Acció Comercial per potenciar l´activitat econòmica del districte : Servei de Premsa

Horta-Guinardó impulsa un nou Pla d´Acció Comercial per potenciar l´activitat econòmica del districte

11/05/2012



Temps estimat de lectura: 3 minuts

Horta-Guinardó ha posat en marxa l´elaboració del seu nou Pla d´Acció Comercial que coordina un conjunt d´accions concertades entre els agents públics i els privats en els àmbits de l´urbanisme, la mobilitat, el comerç, la cultura, el lleure i seguretat, per tal que les zones comercials puguin recuperar els pols d´atracció de la vida ciutadana i potenciar l´afluència de visitants d´altres llocs.

Per Francina Vila, regidora del districte ?el comerç és un sector clau de l´estructura econòmica i social de la nostra ciutat com a generador de riquesa i creador de llocs de treball. Per aquest motiu hem de posar en marxa totes aquelles accions que potenciïn i donin un nou impuls al comerç de proximitat, i aquest nou pla de comerç que potenciem des del districte d´Horta-Guinardó és un clar exemple?.

El Pla d´Acció contempla quatre objectius principals: posar l´accent en la promoció econòmica i donar un nou impuls al comerç de proximitat; fomentant la participació del sector comercial; donar suport a l´associacionisme comercial; i afavorir la comunicació entre el sector comercial i facilitant sinèrgies de col·laboració entre les diferents associacions i l´administració.

Aquests objectius s´assoliran a través de tot un seguit de línies estratègiques:

1- Impulsar la Taula Tècnica Sectorial de Comerç del Districte d´Horta-Guinardó per afavorir el diàleg de les entitats comercials, intercanviar idees i fer propostes conjuntes per dinamitzar el comerç; aquesta taula participarà en el desenvolupament del Pla estratègic del sector comercial del districte. Estarà integrada per les 15 associacions de comerciants i mercats, amb la participació regular de la Direcció de Comerç i Consum de l´Ajuntament, Barcelona Activa, i tots aquells agents que es considerin necessaris.
2- Impulsar i donar suport al comerç de proximitat i als mercats municipals com a sector estratègic de prestació de serveis. En aquest sentit ja estan en marxa la reforma del Mercat del Guinardó i pròximament el de la Vall d´Hebron; es fomentaran les accions de promoció comercial entre les associacions de concessionaris dels mercats i les entitats del seu entorn; es facilitarà la instal·lació de nous comerços, i s´estudiarà la viabilitat de crear nous eixos comercials; i es promouran l´ocupació dels locals vacants.
3- Facilitar el desenvolupament dels plans d´acció comercial i de l´urbanisme comercial als barris. Es realitzaran els estudis necessaris per determinar les característiques exactes de l´entorn, d´hàbits de consum, etc.; es millorarà la mobilitat de les persones i l´accessibilitat als comerços i millorar la connectivitat entre els barris; i es realitzaran actuacions urbanístiques per tal de millorar la qualitat territorial i el paisatge urbà.
4- Elaborar el Pla de comunicació del sector comercial del Districte per obtenir més visibilitat del sector comercial i una major projecció del sector. Facilitar l´elaboració de plans de comunicació, dels plans d´acció comercial de les entitats de comerç i de l´urbanisme comercial.
5- Oferir programes de formació a les entitats de comerciants del districte: facilitar la incorporació a les noves tecnologies de la informació i de la comunicació, programes de formació ocupacional, etc.
6- Facilitar la gestió de les entitats per promoure la incorporació dels avenços de les noves tecnologies en la seva gestió, millorar la gestió en l´organització i el funcionament de l´entitat, i compartir infraestructures i serveis.
7- Continuar donant suport a l´associacionisme comercial, com entitats dinamitzadores del comerç, però també com a entitats arrelades al seu barri, a través de l´aportació de recursos econòmics i d´infraestructures
8- Proporcionar elements de debat per afrontar els nous reptes de futur del comerç.
9- Impulsar accions d´interrelació entre el comerç, la cultura i l´educació a través de diferents accions, com per exemple ?El comerç a les escoles?, exposicions, tallers de cuina, etc.

Vila ha volgut destacar que ?aquest nou pla de comerç reforçarà i farà créixer el teixit associatiu del districte. Nosaltres entenem la promoció econòmica de la ciutat com una tasca de complicitat entre tots els agents implicats per tal que el comerç surti reforçat com a motor econòmic de la ciutat?.

El districte ha realitzat un estudi per tal d´observar quina és la situació de l´activitat comercial i adequar el Pla a les seves necessitats i característiques. En aquest estudi s´observa que el districte disposa de 3.740 locals actius. El 28% es troben en el barri del Guinardó (21% de la població del districte); el 20% dels comerços els troben a Horta (16% de la població); el 18% de l´activitat comercial està en El Carmel (19% de la població); el barri del Baix Guinardó concentra el 17% de comerços (15% de la població). La resta queden distribuïts per la resta dels barris del districte.





Paraules clau