L´Ajuntament de Barcelona ofereix assessorament sobre les participacions preferents o altres productes financers : Servei de Premsa

L´Ajuntament de Barcelona ofereix assessorament sobre les participacions preferents o altres productes financers

11/07/2012



Temps estimat de lectura: 2 minuts

L´Oficina Municipal d´Informació al Consumidor ofereix un servei gratuït d´assessorament sobre les participacions preferents o altres productes financers. A l´OMIC, els ciutadans podran conèixer quines són les opcions disponibles i els passos a seguir, així com també rebran ajudar per tramitar les possibles reclamacions. A través de l´Oficina, els afectats també es podran posar en contacte amb les associacions especialitzades.

Aquest servei d´orientació i assessorament sorgeix a partir de la Declaració Institucional aprovada pel Plenari del Consell Municipal el passat 27 d´abril. En la Declaració, l´Ajuntament va manifestar ?el greu incompliment dels deures d´informació, de diligència i de transparència? per part de determinades entitats financeres en la comercialització dels productes coneguts com ?participacions preferents?. Per aquest motiu, la capital catalana van instar els organismes reguladors a actuar per fer que les entitats financeres garanteixin la recuperació del capital invertit en terminis raonables als afectats per aquests productes.

El regidor de Presidència i Territori, Jordi Martí, ha destacat la importància que l´Ajuntament faci costat a les persones afectades per productes financers complexes i de risc. ?Malauradament, hi ha molta gent que es troba en una situació molt delicada i que no sap on acudir ni a qui dirigir-se. Pensem que els hi hem de donar suport i ajuda?, ha manifestat Martí.

Per aquest motiu, a partir de demà l´Ajuntament de Barcelona posarà en marxa una campanya de comunicació per donar a conèixer el servei que ofereix l´OMIC. La informació sobre el servei d´assessorament es podrà trobar a totes les Oficines d´Atenció al Ciutadà (OACs) i equipaments municipals, així com també a través del web municipal i de fulletons específics que explicaran on es poden adreçar els afectats.

A més, tal i com es va aprovar també en la Comissió de Presidència i Règim Interior, des dels districtes s´oferiran sessions informatives o actes divulgatius, en funció de la demanda i en col·laboració amb les entitats d´afectats.

L´Oficina Municipal d´Informació al Consumidor és un servei gratuït d´atenció directe de l´Ajuntament de Barcelona per ajudar els consumidors i usuaris a defensar els seus drets. L´OMIC informa, assessora i canalitza les reclamacions relacionades amb el consum. L´oficina està situada a la Ronda de Sant Pere, 43, i el seu horari és de dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores.





Paraules clau