Xavier Trias: ?Barcelona Growth és un nou model d´impuls del creixement econòmic que neix amb l´objectiu de fer de Barcelona una ciutat de negocis global” : Servei de Premsa

Xavier Trias: ?Barcelona Growth és un nou model d´impuls del creixement econòmic que neix amb l´objectiu de fer de Barcelona una ciutat de negocis global”

11/03/2013



Temps estimat de lectura: 4 minuts

L´alcalde de Barcelona ha presidit l´acte de presentació de Barcelona Growth, un instrument per afavorir el creixement econòmic de la ciutat, potenciant l´orientació internacional i afavorint l´atracció de noves inversions i talent. Trias ha declarat: ?Barcelona Growth és un nou model d´impuls del creixement econòmic que neix amb l´objectiu de fer de Barcelona una ciutat de negocis global?.

Davant dels membres de la Taula Barcelona Creixement, Trias ha destacat: ?sou una plataforma d´impuls econòmic per a la nostra ciutat basada en la feina conjunta dels sectors públic, empresarial i del coneixement?. Ha agraït la feina feta en la definició de 30 mesures per a dinamitzar l´economia de la ciutat i pel nou pas endavant que es fa en l´estratègia econòmica ?per aprofitar tot el potencial econòmic que tenim com a ciutat de cultura, coneixement, creativitat i innovació?.

L´alcalde ha destacat que ?Barcelona Growth treballarà per aprofitar l´immens valor de la nostra marca de ciutat. Tirarem endavant una estratègia que tindrà una repercussió mundial i ens presentarà al món com a un lloc atractiu també per a fer negocis?. Trias ha destacat que el nou repte és: ?fer de Barcelona una ciutat de negocis global. Cal que entre tots donem un nou impuls a la capacitat econòmica de la nostra ciutat?. Per a dur a terme aquesta nova estratègia econòmica, l´alcalde ha destacat que es farà amb la col·laboració de tots els agents econòmics, empresarials i universitaris de Barcelona.

Trias ha remarcat: ?Barcelona Growth serà el marc que englobarà actuacions per fer que a la nostra ciutat sigui fàcil invertir, crear riquesa i tirar endavant projectes de prestigi internacional?. L´alcalde ha insistit que ?el gran repte de la ciutat de Barcelona és generar activitat econòmica perquè la gent visqui millor?. I ha afegit: ?Hem de demostrar la nostra serietat com a administració, generar llocs de treball, crear activitat econòmica per a ser una ciutat de benestar, com sempre hem estat?.

En el seu parlament, l´alcalde Trias ha destacat l´aposta per un nou model econòmic basat en sectors estratègics de futur com les smart cities, la biotecnologia, la logística, o les noves tecnologies mòbils.

Trias ha recordat el gran èxit, amb rècord de visitants i d´impacte econòmic, de la darrera edició del Mobile World Congress, la primera en que Barcelona estrenava la Capitalitat del Mòbil i ha destacat que ?representa una ocasió única, un repte de futur per atraure empreses i junt amb les smartcities, situar Barcelona entre les ciutats tecnològicament més avançades del món?.

Edifici Media-TIC com a símbol del potencial econòmic de Barcelona

Sònia Recasens, segona tinenta d´alcalde d´Economia, Empresa i Ocupació ha destacat que: ?L?objectiu és posicionar Barcelona com el millor entorn per al creixement econòmic i empresarial. L´eina de què ens dotem és l´Agència Barcelona Growth que vol alinear els actius i actors per a posicionar Barcelona com a ciutat de negocis i orientada al creixement econòmic. Un dels actius, és la marca Barcelona, i la feina i el repte que tenim és posicionar-la perquè així se´ns identifiqui: com a ciutat global de creixement econòmic?.

La marca Barcelona com a ciutat internacional de negocis es potenciarà amb la col·laboració de Fira de Barcelona i el suport d´altres entitats. I amb Barcelona Global es fan projectes importants com la xarxa internacional de professionals al món, que fan d´ambaixadors de la nostra ciutat.

Recasens ha remarcat que a més d´impulsar la marca Barcelona, les altres mesures claus del l´Agència Barcelona Growth són: ?l´Oficina d´Atenció a l´Empresa, la creació del Barcelona Econòmic Showroom, convertir la capital del mòbil en motor econòmic dels diferents sectors i implantar una Zona Franca d´Emprenedors?. I ha afegit: ? I hem triat aquest espai físic, el Media-TIC, que es converteix en el símbol tangible de la Barcelona orientada a l´empresa i al creixement econòmic?.

A l´edifici Media-TIC hi haurà la seu de la Barcelona Mobile World Capital, les Oficines de la GSMA Barcelona i el Mobile World Hub des d´on es desenvoluparan i treballaran les seves principals línies d´actuació. Recasens ha declarat: ?La Capitalitat del Mòbil és columna vertebral de la Barcelona del creixement econòmic, del Barcelona Growth?.

Conjuntament amb la Cambra de Comerç es posarà en marxa l´Oficina d´Atenció a l´Empresa per facilitar a les empreses un ventall de serveis d´acompanyament per agilitzar la gestió de tributs i tràmits, licitacions, finançament i localització empresarial. La segona tinent d´alcalde d´Economia, Empresa i Ocupació ha declarat: ?Aquest acord amb la Cambra és un acord de gran valor i futur, amb clar benefici de l´activitat econòmica i empresarial de la ciutat?.

També entrarà en funcionament un nou centre de recursos i d´informació per a les empreses (Data Resource Center & Showroom), que oferirà als empresaris eines orientades a facilitar el desenvolupament de l´activitat econòmica, de manera àgil i amb una gestió òptima. Serà un servei també gestionat per la Cambra de Barcelona que complementarà els serveis de la pròpia Oficina d´Atenció a l´Empresa.

S´oferirà a les empreses i emprenedors vinculats a les noves tecnologies, un conjunt d´avantatges temporals per a instal·lar-se al Media-TIC i sota el concepte de la Free Zone, bonificacions del 100% de taxes i tributs municipals, bonificacions del 100% de les quotes a la seguretat social dels nous contractes indefinits i bonificacions parcials del preu de lloguer de despatxos.

Sònia Recasens ha declarat: ?L´Ajuntament dotarà un fons de 1,5 M d´euros per a fer possible de forma immediata aquestes cobertures per a les primeres activitats que s´hi instal·lin durant aquest any 2013?.

L´alcalde de Barcelona Xavier Trias ha remarcat que ?Barcelona Growth és una manera de donar-nos a conèixer al món, gràcies a la col·laboració público-privada, i ha de buscar complicitats a dins de casa i a fora, que la gent sigui capaç d´explicar què és Barcelona, una ciutat plena d´oportunitats per emprendre activitat econòmica i per invertir en talent i emprenedoria?.

Trias ha agraït a Ginés Alarcón, director general de la Fundació Barcelona Mobile World Capital, a Josep Lluís Bonet, president de Fira de Barcelona, a Miquel Valls, president de la Cambra de Comerç de Barcelona i a Emili Cuatrecasas, president de Barcelona Global la seva col·laboració per ajudar a tirar endavant Barcelona Growth.





Paraules clau