Barcelona presenta el seu potencial econòmic a empreses innovadores de San Francisco : Servei de Premsa

Barcelona presenta el seu potencial econòmic a empreses innovadores de San Francisco

14/05/2013

Amb motiu del viatge institucional als Estats Units de la delegació de l´Ajuntament de Barcelona, la tinenta d´alcalde d´Economia, Empresa i Ocupació, Sònia Recasens, s´ha reunit a San Francisco amb diverses companyies innovadores i líders en els seus sectors, per presentar-los l´estratègia de creixement econòmic i el potencial de la capital catalana de cara a cercar possibles acords de negoci i atraure talent i inversions.

Sònia Recasens es reuneix amb el fabricant de cotxes elèctrics Tesla Motors

La tinenta d´alcalde i el conseller delegat d´ACC10, Joan Tarradellas, han visitat Tesla Motors, una companyia ubicada a Silicon Valley que dissenya, fabrica i ven cotxes elèctrics de gamma alta i també components de propulsió de vehicles elèctrics. Durant la trobada, la delegació catalana ha convidat els directius d´aquesta empresa a aprofitar Barcelona com a escenari de marca pels seus productes. Recasens ha explicat als directius de Tesla que l´aposta pel sector automobilístic i el vehicle elèctric, la capacitat d´acollir noves inversions per a factories a la Zona Franca i la plataforma de promoció econòmica Barcelona Growth, entre d´altres actius, fan de la capital catalana un entorn òptim on els fabricants del sector puguin desenvolupar i comercialitzar els seus productes al Sud d´Europa i nord d´Àfrica.

Així, davant els increments de la demanda que pot existir a Europa per als vehicles d´aquesta companyia, Barcelona vol explorar les opcions d´acollir una possible implantació de l´empresa al continent. La reunió, doncs, s´ha emmarcat dins l´estratègia d´impuls del sector de l´automoció, un àmbit històricament arrelat a Catalunya, i de potenciar la ciutat i l´àrea metropolitana com a territori competitiu i amb grans oportunitats per a aquesta indústria.

Tesla Motors es dedica principalment a l´enginyeria de sistemes de propulsió del vehicle elèctric, i també ven components a altres fabricants d´automòbils, com Toyota i Daimler. Fabrica des de Fremont, Califòrnia, però la seva seu i quarter general es troba a Palo Alto, on té centralitzada la investigació i desenvolupament i hi realitza prototips, tests i proves. A Europa controla les seves operacions de vendes, serveis i publicitat des de Maidenhead (Regne Unit), i no descarta obrir noves oficines representatives per a donar suport a la seva xarxa comercial.

Fins el maig de 2008, Tesla Motors va vendre els seus cotxes per telèfon, internet o des de les oficines centrals. Llavors va obrir la primera botiga a Los Ángeles (Califòrnia), i el 2012 ja tenia 20 botigues i tallers a Amèrica del Nord, Europa i Àsia. Durant els propers anys preveu obrir a tot el món fins a 50 botigues, que normalment se situen a ubicacions de luxe de les ciutats més importants.

Promoció de la Capitalitat Mundial del Mòbil

La tinenta d´alcalde també ha participat en un acte de promoció de la Capitalitat Mundial del Mòbil de Barcelona davant emprenedors, start-ups i empreses de Silicon Valley i San Francisco, el principal mercat d´aplicacions mòbils del món. En aquest sentit, els assistents han pogut conèixer els recursos que engloba Barcelona Growth per a projectar la marca de ciutat a nivell internacional, i especialment les accions vinculades directament al sector de les noves tecnologies mòbils. Així, Recasens ha explicat l´oferta de Barcelona per a emprenedors del sector mobile, entre elles la Mobile Free Zone.

En l´acte hi han intervingut, a més de Sònia Recasens, el conseller delegat d´ACC10, Joan Tarradellas; el M-cluster Capabilities Manager de la Mobile World Capital Foundation, Ernest Pérez Mas, i Anselm Bossacoma, director de l´oficina d´ACC1Ó a Silicon Valley. També s´ha celebrat un panell amb ponents i moderador, un torn obert de paraules i una sessió final de networking.



Compartiu aquest contingut