Oracle valora molt positivament la proposta de Barcelona sobre la gestió de dades públiques al servei de l´activitat econòmica : Servei de Premsa

Oracle valora molt positivament la proposta de Barcelona sobre la gestió de dades públiques al servei de l´activitat econòmica

15/05/2013

La tinenta d´alcalde d´Economia, Empresa i Ocupació, Sònia Recasens, ha seguit a San Francisco la intensa agenda de reunions emmarcades en el viatge institucional de l´Ajuntament de Barcelona als Estats Units, amb la missió de captar noves inversions per a la ciutat i la seva Àrea Metropolitana i promoure-la com a capital global econòmica. Mentre la delegació encapçalada per l´Alcalde Xavier Trias s´ha desplaçat a Los Angeles, on ha inaugurat la nova planta de la multinacional catalana Grífols i ha firmat un acord d´amistat i cooperació amb l´Ajuntament, l´equip de la tinenta d´alcalde ha mantingut sessions de treball amb actors rellevants pel que fa a la promoció econòmica d´aquesta ciutat nord-americana, i amb empreses tecnològiques líders en innovació.

La jornada ha començat amb una trobada amb Oracle Corporation, el primer proveïdor mundial de software i hardware professional, i líder fabricant de programari específic que administra els sistemes d´informació de petites i grans empreses. El seu domini en el sector és indiscutible, ja que compta amb una quota de mercat i volum de negoci molt superior al de la resta de competidors. Segons la classificació ?The 2006 Sofware 500?, ocupa el primer lloc dins la categoria de productes adreçats a la gestió de bases de dades, i el 7è a nivell mundial dins les companyies de tecnologies de la informació. A més, manté un fort vincle amb el sector públic, ja que ofereix una plataforma d´e-Government que dóna resposta a totes les necessitats de gestió i organització de dades de l´administració.

Recasens s´ha reunit amb el Public Sector Director de la Government Industry Unit de l´empresa, Iemke Idsingh, a qui ha exposat les possibilitats que ofereix el nou concepte del Data Resource Center, que es posarà en marxa a l´edifici Media-TIC conjuntament amb l´Oficina d´Atenció a l´Empresa en el marc de l´estratègia de creixement econòmic Barcelona Growth. Aquest projecte pretén mostrar la ciutat a partir de sistemes audiovisuals i virtuals, explicar el seu potencial a través de dades públiques i fer que aquestes, a la vegada, siguin estructurades i posades al servei de l´activitat econòmica i el coneixement per a la millora de tot tipus serveis.

El directiu d´Oracle ha valorat molt positivament el projecte, i ha posat de manifest que Barcelona és pionera pel que fa a l´enfocament empresarial de l´Open Data. Segons Idsingh, la capital catalana està fent un gran pas endavant i s´avança a altres ciutats del món, ja que aporta un gran valor afegit a la transparència i a la generació d´oportunitats de negoci, qüestions claus per a la confiança de l´administració envers els ciutadans. En aquest sentit, la multinacional nord-americana ha mostrat el compromís de traslladar el model barceloní al seu equip per tal d´explorar-lo i treballar en el seu desenvolupament. Barcelona i Oracle, doncs, teixeixen complicitats per aprofitar la seva experiència mútua a l´hora de tirar endavant nous serveis i projectes per als ciutadans i les empreses.

Així doncs, l´Ajuntament segueix aprofundint en la dinamització de la innovació. Aquest és un actiu fonamental que requereix establir fortes xarxes al voltant de les start-ups, per tal que s´ordenin i s´estructurin de manera que es converteixin en veritables fonts d´explosió de nous productes i serveis de les grans corporacions. Això és el que s´ha explorat durant la reunió amb l´empresa YouNoodle, una firma tecnològica que connecta marques globals amb start-ups a través de competicions internacionals que pretenen fomentar la innovació i l´atracció de talent per generar riquesa i llocs de treball.

Els membres de l´àrea econòmica també han dedicat un espai important de la jornada de dimarts a San Francisco per a promocionar Barcelona com a destí turístic per a les empreses i institucions nord-americanes del sector de l´oci i viatges. Així, la tinenta d´alcalde i el director general de Turisme de Barcelona, Pere Duran, entre d´altres, han esmorzat amb una quinzena de turoperadors del segment vacacional. L´acte ha servit per posar de manifest els principals atractius de Barcelona per al client nord-americà, a més de conèixer de primera mà les estratègies de promoció del turisme per part de San Francisco.

Durant la seva intervenció, la tinenta d´alcalde ha subratllat la importància de la Capitalitat Mundial del Mòbil i l´aposta per les smart cities a l´hora d´incrementar el flux de turisme de negocis de la costa oest cap a Barcelona. També ha destacat els beneficis que suposa per al turisme la millora de les connexions aèries amb els Estats Units, i ha posat en valor la feina feta per augmentar el nombre de turistes provinents de fora de la Unió Europea: ?Cada any, l´èxit mundial de Barcelona porta visitants de tot el món ala ciutat. Els nostres clients són els ciutadans de tot el món, i això cada vegadamés es fa més palès?.

Trobada amb el Bay Area Council

Entre els actes del dia també hi ha hagut una sessió de treball amb representants del Bay Area Council. Aquesta organització privada promociona polítiques adreçades a reforçar l´economia de l´àrea metropolitana dels nou comtats de la Badia de San Francisco, una zona amb més de set milions de persones i un PIB, l´any 2011, de 518,1 mil milions de dòlars. L´entitat dissenya activitats de promoció diversa i propostes de millora del futur de la regió en les quals participen empreses, govern i institucions científiques i d´educació.

En el transcurs de la reunió, la màxima responsable econòmica de l´Ajuntament ha compartit l´experiència de Barcelona Growth amb la comunitat de negocis de San Francisco, i ha establert llaços de cooperació institucional per incrementar els fluxos econòmics i empresarials entre els dos territoris.



Compartiu aquest contingut