Més de 500 comerciants de la ciutat ja han participat en el programa formatiu ?Obert al futur? : Servei de Premsa

Més de 500 comerciants de la ciutat ja han participat en el programa formatiu ?Obert al futur?

11/07/2013



Temps estimat de lectura: 3 minuts

El programa ?Obert al futur?, impulsat per la Regidoria de Comerç, Consum i Mercats de l´Ajuntament de Barcelona a través de Barcelona Activa, compta a dia d´avui amb un balanç molt positiu. Des que es va posar en marxa el passat mes de març, hi han participat més de 500 comerciants que, a través de més de 130 càpsules, han pogut gaudir d´una àmplia oferta formativa gratuïta en gestió empresarial i capacitació tecnològica. La mitjana de participació és de 3 càpsules per comerciant.

A nivell qualitatiu, la resposta per part dels usuaris també ha estat molt favorable, ja que el programa ha demostrat ser una eina útil al servei dels comerciants, ajudant-los a millorar la seva competitivitat en un entorn de crisi i de canvi en els hàbits de consum. Així ho certifiquen les primeres enquestes de valoració dels participants, que es mostren ?satisfets? o ?molt satisfets? amb el que han après, amb puntuacions de 4 i 5, sobre 5.

Fins a finals de juny, nou districtes de la ciutat, Ciutat Vella, Eixample, Sants-Montjuïc, Les Corts, Gràcia, Horta-Guinardó, Nou Barris, Sant Andreu i Sant Martí, s´havien sumat al projecte, i a partir d´avui s´ha realitzat la primera càpsula al districte que mancava per iniciar, Sarrià-Sant Gervasi. D´aquesta manera, s´ofereix una oferta global per a tota la ciutat, però adaptada a les necessitats de cada districte. Per aconseguir-ho, ha estat decisiva la col·laboració entre Barcelona Activa, els districtes, els eixos i les associacions de comerciants, que han estat molt actives en la difusió del programa.

Les classes, amb un promig de 15 participants, s´han desenvolupat a les diferents seus dels districtes i a equipaments municipals en horaris compatibles amb la jornada laboral dels assistents. Per sectors, l´alimentació i el tèxtil han estat els protagonistes, tot i que també hi ha hagut representants d´altres àmbits com les floristeries, les joieries, les copisteries o els centres d´estètica, mostrant així la pluralitat del comerç de la ciutat. En molt casos, l´aula s´ha convertit també en un espai de trobada i d´intercanvi d´experiències per un sector que busca recursos per afrontar la crisi.

Les càpsules més demandades

?En una botiga també s´innova! Casos pràctics?, ?Més enllà de l´aparador: eines de màrqueting 2.0 per a petits comerços?, ?Idees pràctiques per fer més atractiu l´interior del nostre comerç? o ?Amb un bon servei, fidelitzem la clientela? són algunes de les càpsules més sol·licitades pels comerciants. També ho ha estat ?Pautes per començar en el món de l´e-commerce?, que ha permès conèixer, a través d´un cas d´èxit, les eines per introduir-se en el món de les noves tecnologies, la nova era digital, l´e-commerce i els social media.

Totes aquestes sessions formen part de l´itinerari formatiu ?És el moment de fer canvis?. L´oferta es completa amb quatre capítols més: ?Màrqueting digital sectorial?, ?Economia i Finances?, ?Software de Gestió Empresarial? i ?Inicia´t en?. En total, el programa ofereix un catàleg de 26 càpsules independents de 3 hores de durada: 10 dedicades a l´estratègia i gestió i 16 centrades en competències TIC.

Decidit impuls municipal al comerç

?Obert al futur? s´emmarca en el conjunt d´accions que conformen el Pla d´Impuls i Suport al Comerç de Barcelona, presentat en el Plenari del Consell Municipal del passat 31 de maig i que conté un total de 43 mesures i 182 actuacions a desenvolupar en els propers tres anys.

Un dels principals objectius d´aquest pla és apostar per un comerç innovador, modern i sostenible. En aquest sentit, les 26 càpsules del programa es perfilen com una eina imprescindible per assolir amb èxit aquest propòsit.

La primera fase del programa també coincideix amb el llançament de la campanya de comunicació ?Botigues amb ànima?, que aquests dies ja es pot veure pels carrers de la ciutat i que, entre d´altres objectius, busca fomentar les compres de barri i potenciar el comerç de proximitat, propi i genuí de la capital catalana.





Paraules clau