Obres d´implantació de la segona fase de la Nova Xarxa de Bus : Servei de Premsa

Obres d´implantació de la segona fase de la Nova Xarxa de Bus

01/08/2013



Temps estimat de lectura: 3 minuts

Durant aquesta setmana s´han iniciat les primeres obres de la segona fase de la implantació de la nova xarxa de bus que ha de dur-se a terme durant la tardor del 2013, amb la incorporació de 5 noves línies, tres d´horitzontals i dues de verticals. Les cinc noves línies s´anomenaran: H8, H10, H16, V3 i V15. La incorporació dels cinc nous eixos que se sumaran a les cinc línies anteriors conformarà a finals d´aquest any una malla de deu línies amb clara vocació de xarxa integrada, d´altes prestacions i d´elevada connectivitat. Per tal de realitzar aquesta implantació durant aquesta setmana s´han iniciat algunes de les obres que hauran de possibilitar el pas de les noves línies. Les actuacions són les següents:

Del 29 al 31 de juliol s´han realitzat els treballs per implantar un nou carril bus a l´Av. Josep Tarradellas entre Pl. Francesc Macià i l´Av. Sarrià. D´aquesta manera s´ha passat de l´actual secció d´un carril de serveis i tres de circulació a una nova secció amb un carril bus i dos de circulació. El nou carril bus donarà servei a la línia H8.

Del 29 de juliol al 9 d´agost es realitzen els treballs per la implantació d´un nou carril bus al Passeig de la Zona Franca, en el tram comprès entre la Gran Via de les Corts Catalanes i el c/Motors. Amb aquesta actuació es passarà de la secció actual, amb tres carrils de circulació en sentit mar i tres de circulació i un d´aparcament en sentit muntanya, a una nova secció on hi haurà un carril bus i dos carrils de circulació en sentit mar i a un carril bus, dos de circulació i un carril d´aparcament en sentit muntanya. El nou carril bus donarà servei a la futura línia V3.

Per altra banda, del 5 al 7 d´agost es duran a terme els treballs per a la incorporació d´un nou carril bus al c/Indústria entre el Pg. Maragall i el c/Navas de Tolosa, que comportaran l´eliminació d´un carril de serveis. Així, se substituirà la secció actual amb un carril de serveis, dos de circulació i un d´aparcament per una secció amb un carril bus, un de circulació i dos cordons d´aparcament a banda i banda del carrer. Els treballs s´emmarquen dins de les actuacions per les infraestructura de l´H8.

Del 7 al 16 d´agost també s´actuarà al c/Sant Antoni Maria Claret, entre el Pg. Maragall i l´Av. Meridiana. Els treballs consistiran en canviar la secció actual d´un carril de serveis, dos carrils de circulació i un d´aparcament per una nova secció amb un carril bus, dos de circulació i un d´aparcament. Les obres també serviran per donar servei a l´H8.

Finalment, l´11 d´agost es realitzaran les tasques per implantar un nou carril bus al c/València, entre el c/Calàbria i el c/Vilamarí. L´actuació comportarà l´eliminació de l´actual carril de serveis. Les obres formen part de la infraestructura de la H10.

La resta d´actuacions previstes s´executaran a partir de la segona quinzena d´agost i fins a finals de setembre.

Apostar pel transport public de superfície

L´Ajuntament de Barcelona aposta per millorar els serveis als ciutadans i per garantir que la capital catalana compti amb un transport públic de qualitat. Amb aquest objectiu, l´1 d´octubre del 2012 es va iniciar la reformulació de l´actual xarxa d´autobusos de Barcelona amb la posada en funcionament de les cinc primeres línies de la Nova Xarxa.

L´esquema global consisteix en un conjunt de 28 línies o eixos d´altes prestacions, dels quals 17 són verticals (alineació mar-muntanya), 8 són horitzontals (Llobregat-Besòs) i 3 més tenen disposició radial i travessen les anteriors en diagonal. Les noves línies segueixen els itineraris més directes possibles i es creuen en angle recte (ortogonals) per tal de facilitar la seva comprensió tant als usuaris habituals com als que no ho són.

Els principals beneficis que s´obtindran un cop completada la implantació del nou esquema de transport en superfície seran una xarxa més llegible, per tant més fàcil d´utilitzar; menys temps d´espera i de viatge; més regularitat i fiabilitat en el servei; una millora de la connectivitat entre els diferents modes de transport públic i un transport públic més atractiu i sostenible.





Paraules clau

autobús/ transport/