L’alcalde de Barcelona defensa ser molt eficients i buscar nous recursos amb fórmules imaginatives i innovadores per finançar el transport públic : Servei de Premsa

L’alcalde de Barcelona defensa ser molt eficients i buscar nous recursos amb fórmules imaginatives i innovadores per finançar el transport públic

13/09/2013



Temps estimat de lectura: 2 minuts

L’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha presidit aquest matí l’acte de presentació del Pla de Patrocini Corporatiu de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) a un centenar de directius de les principals empreses de consum que operen a Catalunya. La presentació, que s’ha dut a terme al Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC), també ha comptat amb  la intervenció del primer tinent d’alcalde i president de TMB, Joaquim Forn, i del vicepresident sènior d’International Management Group (IMG), Rob Mason, la firma que des del maig passat realitza els treballs de consultoria i comercialització del pla.

Presentació del Pla de patrocinis de TMB

L’alcalde de Barcelona ha agraït la presència dels representants d’empreses de reconeixement internacional i del responsable d’IMG i ha assegurat que “Barcelona i la seva marca tenen unes potencialitat úniques que poden oferir qualitat de vida i atreure grans inversions”. Xavier Trias ha explicat que “el prestigi de la marca Barcelona és reconegut i que ens equivocaríem si no la posem al servei dels ciutadans, les empreses i de la recuperació econòmica”.

En aquest sentit, Trias ha expressat que “Barcelona és una ciutat que aposta pel benestar de la gent i que creu en el transport públic” i ha recordat que els usuaris de TMB valoren amb un notable el servei que ofereix. L’alcalde ha afegit que “la ciutat té un bon nivell de transport públic des del punt de vista mediambiental, d’accessibilitat i de qualitat i hem de ser capaços de mantenir-lo”. Per aquest motiu, ha dit, amb el transport públic “hem de treballar molt, ser molt eficients i buscar nous recursos mitjançant fórmules imaginatives i innovadores”.

En referència al Pla de Patrocinis, l’alcalde ha valorat aquesta nova oportunitat de col·laboració público-privada que “pot ser beneficiosa per tothom tant per l’usuari, com per l’empresa i pel transport públic de la nostra ciutat”.

El primer tinent d’alcalde i president de TMB, Joaquim Forn, per la seva banda, s’ha dirigit als representants de les empreses assegurant que el Pla de Patrocinis “és una oportunitat única per promocionar-se a la ciutat de Barcelona” i ha afegit que la iniciativa “proposa un aparador immillorable davant del món per a que les empreses s’uneixin amb la marca Barcelona i amb la reputació del seu transport públic”.

El Pla de Patrocini Corporatiu és una de les iniciatives engegades recentment per TMB per incrementar els ingressos accessoris i disminuir així les necessitats de finançament públic. S’entén per patrocini corporatiu el conjunt d’actuacions que consisteixen a agrupar drets de caràcter comercial i de màrqueting, i en què el prenedor dels drets en fa la comercialització integral per un període de temps que habitualment supera els dos anys. S’hi inclouen la comercialització de la denominació (“naming rights”) d’estacions o línies de metro, línies d’autobús o espais singulars a la xarxa de metro.





Paraules clau

Alcalde Trias/ mobilitat/ tmb/