Trias fixa la creació de llocs de treball com a “prioritat número u” de la ciutat per superar la pobresa : Servei de Premsa

Trias fixa la creació de llocs de treball com a “prioritat número u” de la ciutat per superar la pobresa

23/12/2013



Temps estimat de lectura: 3 minuts

L’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, i el President de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls, han signat aquest dilluns l’acord per a la implementació del servei de Front Office de l’Oficina d’Atenció a l’Empresa (OAE). Es tracta d’un pas endavant més en la posta en marxa d’aquest espai, que esdevindrà el referent d’interlocució amb les empreses de Barcelona, el talent estranger interessat en generar una activitat econòmica i instal·lar-se a la ciutat i aquells projectes empresarials en vies ja de constitució.

 

L’OAE és una aposta municipal pionera que neix amb la vocació de servei a les empreses on s’oferirà informació, acompanyament i assessorament de valor afegit amb l’objectiu de donar resposta a les necessitats de les empreses; integrar en un mateix espai físic tots els serveis de suport i tràmits municipals; i, en definitiva, fer de Barcelona una ciutat on sigui fàcil crear i fer créixer una empresa.

En la seva intervenció a l’acte de signatura, l’alcalde ha destacat que l’OAE contribuirà a assolir la “prioritat número u de la ciutat, que és crear llocs de treball”. “És una obsessió. Davant la pobresa i situacions límit no ens en sortirem si no creem llocs treball”, ha explicat Trias, i ha afegit que “els problemes de convivència i de caire social no s’arreglen només fent caritat, que també és important, però sempre ha de servir per generar feina, i aquesta no es crea si no hi ha empreses”.

Per l’alcalde, la posada en funcionament de l’OAE serà una fita molt important perquè permetrà “generar confiança en moments difícils”, i ha augurat que serà “un gran èxit” perquè les empreses que hi acudeixin “veuran que se’ls assessora bé i se’ls farà plantejaments i un seguiment seriosos”. Tal com ha dit Trias, aquest projecte no és una aposta només a curt termini, sinó també a mig i llarg termini “perquè l’atur no es venç en dos dies i cal una lluita constant durant un munt d’anys”. “Si ho fem així, tindrem l’èxit assegurat”, ha reblat.

També ha destacat que la iniciativa neix de la col·laboració públic-privada –“un plantejament en el qual creiem i que té una gran lògica”, ha dit l’alcalde–, i contribuirà a “que ningú més pugui dir que a Barcelona hi ha molts problemes amb els tràmits”, a més de fer les coses fàcils i detectar noves possibilitats de creació d’empreses tant entre la gent jove com de més edat.

La tinenta d’alcalde d’Economia, Empresa i Ocupació, Sònia Recasens, ha afirmat que l’Oficina posicionarà Barcelona com “un referent en la prestació de serveis a l’empresa àgils, eficaços i eficients”. El projecte no persegueix crear una finestreta per a resoldre tràmits, sinó que crearà “un servei d’assessorament i acompanyament a l’empresa en tot allò que necessiti”. Així doncs, l’OAE servirà “per escoltar les empreses i detectar al seu costat totes les seves necessitats i entrebancs que els puguin sorgir”.

Es crea la figura de l’Agent Barcelona Empresa

En el marc de l’acord amb la Cambra de Comerç, el servei de Front Office s’oferirà mitjançant la figura de l’Agent Barcelona Empresa (ABE) qui s’encarregarà d’atendre, orientar i gestionar les demandes i consultes de les empreses que duguin a terme la seva activitat econòmica a la ciutat.

A nivell organitzatiu, l’atenció que es prestarà s’estructura en tres nivells. D’una banda, un grup d’Agents Barcelona Empresa que actuaran com a primera capa d’interlocució i que tindran la funció d’informar, diagnosticar i tramitar consultes estandarditzades.

D’altra banda, un conjunt d’Agents Barcelona Empresa, organitzats segons l’especialització del servei que prestin, que atendran les demandes específiques i faran seguiment de les empreses. I, per últim, un equip tècnic de Barcelona Activa que oferirà assessorament especialitzat en diferents àmbits empresarials.

Així doncs, en conjunt s’oferirà a les empreses informació i suport en la realització de tràmits de caràcter municipal, acompanyament expert en el desenvolupament de la seva activitat i assessorament especialitzat en diversos àmbits empresarials.

Programa pilot per validar el model

Durant el segon trimestre de 2014 es posarà en marxa l’Oficina d’Atenció a l’Empresa que s’ubicarà a l’edifici MediaTIC del districte 22@Barcelona. Fins llavors, es realitzarà un programa pilot, a nivell intern i operatiu, que permetrà concretar l’abast del servei i validar el model de prestació d’atenció.

Es durà a terme en tres espais diferents de la ciutat on ja es fan algunes de les activitats que formaran part de la catàleg integral de serveis de l’OAE: les instal·lacions de Barcelona Activa, la seu del Districte de l’Eixample i la seu central de la Cambra de Comerç de Barcelona.





Paraules clau

Alcalde Trias/ Cambra de Comerç/ ocupació/ Oficina d’Atenció a l’Empresa/