L’alcalde de Barcelona aposta perquè el sector del taxi incorpori noves tecnologies per oferir més serveis als ciutadans : Servei de Premsa

L’alcalde de Barcelona aposta perquè el sector del taxi incorpori noves tecnologies per oferir més serveis als ciutadans

04/02/2014



Temps estimat de lectura: 2 minuts

L’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha assistit aquest matí a la presentació de la nova campanya institucional d’autopromoció del sector del taxi per tal de potenciar aquest servei públic i fomentar el seu ús a la capital catalana i a les altes ciutats metropolitanes. L’acte també ha comptat amb la presència del president de l’Institut Metropolità del Taxi (IMET), Eduard Freixedes i del gerent d’aquesta entitat, Eduard Ràmia.

 

Trias ha destacat la importància del sector del taxi recordant que “és un transport públic més de la ciutat”, i assenyalant que Barcelona compta amb “taxi de qualitat” i que ofereix “un bon servei” a la ciutadania. L’alcalde ha destacat el fet que la flota s’estigui modernitzant amb l’objectiu que el servei que ofereix el taxi sigui cada vegada millor. Trias ha apostat per “aplicar noves tecnologies i donar més serveis a les persones” i ha destacat que aquest tipus d’iniciatives suposen una millora pels nostres ciutadans. En aquest sentit, l’alcalde ha valorat la campanya i la nova “App” que ajudarà a potenciar una major utilització d’aquest servei, ja que “apropa el taxi a la gent”.

Des d’aquest dilluns i durant dos mesos, 430 taxistes de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) participaran en aquesta campanya, impulsada des de l’IMET i que ha estat acordada amb totes les organitzacions del sector, amb l’objectiu de promoure l’ús d’aquest transport. Així durant dos mesos, els taxistes que s’han apuntat a participar en aquesta campanya de forma voluntària portaran uns vinils a les portes davanteres dels vehicles amb missatges de promoció. La publicitat que promociona el servei ha esta escollida pels propis taxistes, entre d’altres opcions. La mesura també pretén mostrar que els taxis són un suport vàlid per a futures campanyes publicitàries d’empreses privades, que permetin que el sector compti amb una font d’ingressos més.

Paral·lelament, la campanya donarà a conèixer a la ciutadania la nova aplicació “app” Taxi Barcelona que permet calcular el preu aproximat d’un recorregut amb taxi a la ciutat. Aquesta aplicació, impulsada des de l’IMET amb el suport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, es presenta en sis idiomes i permet conèixer de manera més exacta quin cost aproximat tindrà el recorregut escollit a Barcelona i a l’àrea metropolitana, abans de pujar al taxi i des de qualsevol punt del món. L’aplicació està disponible per a dispositius mòbils, Android i Iphone, i es pot descarregar des del portal web de l’AMB: www.amb.cat/taxi

La iniciativa s’emmarca en la voluntat de l’IMET i l’Àrea Metropolitana de Barcelona de donar un impuls als 10.523 taxistes que compten amb llicència per exercir a la ciutat i a la seva àrea metropolitana. Aquests últims anys, el sector del taxi ha fet un gran esforç d’adaptació del servei a les demandes de la ciutadania, amb la modernització de la flota i amb vehicles menys contaminants. Amb aquesta actuació també es vol fer un pas més en l’ús de les noves tecnologies que permetin donar un millor servei als ciutadans i ciutadanes i continuar avançant en el concepte d’smart city a Barcelona.





Paraules clau

Alcalde Trias/ app/ taxi/