Servei de Premsa
29/03/2024
Maite Fandos: “Barcelona aposta per les noves tecnologies per millorar la qualitat de vida de les persones i mantenir la seva autonomia i independència”
25/02/2014
Temps estimat de lectura: 4 minuts
La tinenta d’alcalde de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports, Maite Fandos, ha participat aquest matí en Networking Lunch del M4All, una iniciativa nascuda per fomentar la creació d’eines i solucions que millorin la qualitat de vida de les persones, garantint que les tecnologies mòbils estiguin a l’abast de tota la població, independentment de les condicions socioeconòmiques, d’edat o discapacitat. En aquesta trobada en el marc del Mobile World Congress també ha participat Diego Molano, Ministre d’Informació i Tecnologies de la Comunicació de Colòmbia.
Durant la seva intervenció, Maite Fandos ha volgut destacar que “per la nostra ciutat els serveis a les persones són una inversió, no una despesa, i també som conscients que les noves tecnologies poden estar al servei de les persones, sobretot de les més vulnerables, promovent i fomentant la seva autonomia personal”. La tinenta d’alcalde ha explicat que “a Barcelona apostem i apliquem i les noves tecnologies per millorar la vida de moltes persones, per fer les seves vides més senzilles, i per mantenir la seva autonomia i independència”.
“Des de l’Ajuntament de Barcelona estem compromesos amb la innovació i la millora constant dels serveis per a les persones”, ha destacat Maite Fandos, “el nostre objectiu és ser una ciutat pionera en noves tecnologies mòbils i una ciutat intel·ligent. Això vol dir assegurar-se que les noves tecnologies i la innovació estan al servei de les persones”.
En aquest aspecte, Fandos ha exposat totes les millores tecnològiques que l’Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa aplicades als serveis d’atenció a les persones que permeten millorar-ne l’assistència. Durant aquest últim any, l’Àrea de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports, a través dels serveis municipals d’atenció a les persones, ha promocionat la incorporació de les innovacions tecnològiques en l’àmbit de la cura de la gent gran, de les persones amb dependències i de les persones amb discapacitat, per millorar la seva atenció i perquè aquestes puguin mantenir la seva autonomia el màxim de temps possible a la seva pròpia llar, i desenvolupar la seva pròpia vida amb seguretat.
- Aplicació per a mòbils, On the Bus: permet a la gent a orientar-se per la ciutat destacant les rutes més accessibles. Està especialment dissenyat per a les persones amb discapacitat visual.
- Aplicació per a mòbils Prometteo: Proporciona indicacions de les principals rutes d’interès turístic, incorporant subtitulació i llenguatge de signes per a persones amb discapacitat auditiva
- Aplicació per a tablet i mòbils Gueopic: Permet d’una manera molt senzilla comunicar-se amb els nens autistes a través de pictogrames, fotografies i veu en la llengua materna.
- Incorporació d’un sistema multicanal QR: Substitueix les audioguies per a exposicions temporals. Està dirigit a tota la població en diferents idiomes i també incorpora subtitulacions, llenguatge de signes i audiodescripció.
- Desenvolupament d’una aplicació per a mòbils, Oci Inclusiu Box 21 (“Caixa d’oci inclòs”): es tracta d’una agenda d’oci per a persones amb discapacitat i les seves famílies.
- Impuls del disseny i producció d’una cadira de rodes giroscòpica (permet desplaçar-se endavant, lateralment i en diagonal) per a les persones amb discapacitat o mobilitat reduïda: aquesta cadira també incorporarà tablets, joysticks i diferents sistemes d’informació per proporcionar serveis a l’usuari.
Maite Fandos també ha destacat el pas endavant que s’ha fet amb el servei de Teleassistència, que actualment ofereix atenció a més de 67.400 persones amb més de 56.500 dispositius actius i l’eliminació de les llistes d’espera. “Hem fet un salt qualitatiu en el servei de Teleassistència gràcies a la incorporació de les noves tecnologies i la innovació al servei de les persones, que ofereixen una atenció més ràpida i de més qualitat”, ha dit la tinenta d’alcalde:
- Teleassistència adaptada per a persones sordes o amb dificultats de comunicació. A través d’un dispositiu mòbil, i per mitjà d’un sistema de missatgeria instantània amb preguntes i respostes predefinides, els usuaris del Servei de Teleassistència poden comunicar-se amb el Centre d’Atenció.
- Advanced Teleassistència (dispositius perifèrics): complements de seguretat per a la detecció de riscos per a la salut dels usuaris i/ les seves llars, com ara detectors de fum o detectors de gas, dispositius per a l’obertura de portes o la passivitat de l’usuari.
- Projecte de Teleassistència Mòbil: modalitat del servei, complementari a la teleassistència d’atenció domiciliària, que ofereix als usuaris una atenció immediata i integral fora de la seva llar, mitjançant un dispositiu similar a un mòbil. Això permet que les persones puguin realitzar activitats fora de casa , amb seguretat i tranquil·litat.
- Projecte Easy Talblet: permet la millora de les relacions personals dels cuidadors de persones en situació de dependència. Es tracta d’una tablet que permet que la persona cuidadora pugui accedir, fins i tot de forma remota, a les diferents aplicacions.
- Projecte Teleassistència adaptada amb pictogrames: Per ampliar les possibilitats de comunicació dels usuaris, modificar la comunicació escrita del dispositiu de teleassistència adaptat a través de pictogrames.
- LOPE (projecte desenvolupat conjuntament amb la Creu Roja): és un servei per localitzar persones per mitjà d’una xarxa de telefonia mòbil i la detecció de situacions potencialment perilloses en relació amb la posició geogràfica dels usuaris. Els seus usuaris objectiu són les persones grans amb Alzheimer o altres tipus de deteriorament cognitiu, lleu o moderat.
Paraules claumobile world capital/