El clúster Ecommerce&Tech Barcelona aconsegueix 110 socis en el seu primer any de vida : Servei de Premsa

El clúster Ecommerce&Tech Barcelona aconsegueix 110 socis en el seu primer any de vida

11/03/2014



Temps estimat de lectura: 3 minuts

A punt de celebrar el seu primer aniversari, el clúster Ecommerce & Tech Barcelona ha multiplicat per cinc el nombre de socis, de manera que actualment té 110 membres que representen 200 empreses, de les quals un 13 % són internacionals. Aquest clúster  ofereix suport en la captació de finançament i en la comunicació amb l’administració per a temes fiscals i jurídics, la promoció de la cultura emprenedora i l’atracció de talent, així com el foment del networking.

Entre els seus promotors actuals consten, entre d’altres, Lets Bonus, Rousaud Costas Duran, Nauta, Privalia, Inspirit, Necsia, GrupoItnet, eDreams, Ulabox, Necotium, Caixa Capital Risc, Active Partners, Parabebés, Softonic, Trovit, Be Republic.

Aquest any, Ecommerce & Tech Barcelona vol centrar els seus esforços en impulsar el sector amb actes i, sobretot, atraure entitats i fons d’inversió internacionals per projectar la marca Barcelona. Per aconseguir-ho, ja col·laboren amb diversos esdeveniments del sector digital com la fira Biz Barcelona, 4YFN en el marc del Mobile World Congress o l’eShow. També estan organitzant el seu propi esdeveniment de cara el 2015.

La tinenta d’alcalde d’Economia, Empresa i Ocupació de l’Ajuntament, Sònia Recasens, destaca que “el creixement d’aquest clúster és una gran noticia per a la ciutat i un magnífic exemple d’una col·laboració público-privada orientada a l’èxit. L’estratègia del Barcelona Growth, endegada fa un parell d’anys, aposta per sectors estratègics com l’e-commerce, capaços de generar ocupació, projectar internacionalment la marca Barcelona i fer que la ciutat no s’aturi”.

Recasens recorda la necessitat que el comerç tradicional també aposti per la venda electrònica, creant sinèrgies entre tots dos sectors. En aquest sentit, ha ressaltat que “l’Ajuntament de Barcelona, mitjançant el programa Obert al Futur de Barcelona Activa, ofereix als comerciants l’oportunitat d’accedir a formació gratuïta perquè s’endinsin en aquest món ple d’oportunitats”.

Suport municipal a un sector estratègic

El suport de l’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa, a aquest clúster sectorial representa un bon exemple de la col·laboració público-privada que impulsa el consistori en el marc de Barcelona Growth, l’estratègia municipal per a la reactivació econòmica, que passa també per convertir la capital catalana en un entorn business friendly i projectar la marca Barcelona.

En aquest sentit, el clúster es perfila com una oportunitat de posicionar Barcelona al nivell de ciutats que treballen activament en el camp del comerç online i que són un referent internacional.

A més, el Clúster Ecommerce & Tech Barcelona és una mostra de l’aposta de l’Ajuntament per consolidar la ciutat com a pionera en la política de clústers, una estratègia que ja ha demostrat el seu èxit en àmbits com la biotecnologia, l’energia, el disseny, el sector audiovisual o les TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació).

Per últim, la importància d’aquesta iniciativa és estratègica per la seva interrelació amb altres sectors claus pel desenvolupament econòmic de la ciutat i la seva projecció internacional, com són la logística, el turisme, el comerç o la mobilitat.

Barcelona Activa, present a la fira eShow Barcelona

Els propers 12 i 13 de març se celebrarà la 10a edició de la fira eShow, que mostra les novetats i tendències en els sectors de l’e-commerce, el màrqueting on-line, el hosting, el cloud computing i el social media.

El saló reuneix, en un únic espai, els principals experts i proveïdors amb importants clients del sector dels negocis online. El programa inclou conferències i fòrums de debat que es duran a terme durant els dos dies que dura la fira.

Barcelona Activa, en col·laboració amb Fira de Barcelona, ofereix a les start-ups d’aquests sectors de la ciutat la possibilitat de participar-hi amb un estand a preu reduït a la Innovation Zone. Fins ara hi ha confirmades set empreses, per a les quals aquesta és una oportunitat de créixer i guanyar presència a fires a un preu especial: Catalog Player (que repeteix per segon any consecutiu) Dinmultimedia, Fotoempresas, Hemav, Mobsyte i Ohlalapps (instal·lada al Parc Tecnològic Barcelona Nord) i Lexdir.

També en el marc de l’eShow, tindrà lloc una nova edició del SynergyS, l’activitat de networking impulsada per Barcelona Activa, en què grans empreses dels negocis a Internet presentaran els seus reptes tecnològics i les start-ups i pimes de la ciutat tindran l’oportunitat de mostrar les seves solucions generant oportunitats reals de negoci per fer créixer el seu negoci. De moment, hi ha més de 80 empreses inscrites a l’activitat i set empreses ponents que presentaran els seus reptes, una de les quals és Nubelo, instal·lada al Viver d’Empreses de Glòries.





Paraules clau

Ecommerce/ Ecommerce & Tech Barcelona/ innovació/ mobile world capital/ TIC/