Raimond Blasi participa a la inauguració de les XII Jornades Europees de Comerç Urbà
16/05/2014 | Imprimeix
Temps estimat de lectura: 2 minuts
Dilluns 19 de maig, a les 09:15 hores, el regidor de Comerç, Consum i Mercats, Raimond Blasi participa a la inauguració de les XII Jornades Europees de Comerç Urbà que tindran lloc al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (Montalegre, 5). A la inauguració de les Jornades també intervenen el conseller d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, Felip Puig, el president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls, el president de la Fundació Barcelona Comerç, Vicenç Gasca i el president de Vitrines d’Europe, Stefano Bollettinari.
El regidor Blasi intervé tambéa les 12.15h a una taula rodona amb alcaldes i regidors de ciutats europees que duu per títol: “Polítiques municipals en la promoció del comerç urbà” on participen: Carla Rey (Assessore al Commercio e Attività Produttive, Comune di Venezia), Paola Castellini (Responsabile de Servicio Commercio e Turismo de la Reggione Emilia Romagna) i Miguel Jorge Dacosta Gomes, Alcalde de Barcelos (Portugal)
Barcelona acull les XII Jornades del Comerç Urbà que cada any organitza la Federació d’Associacions de comerciants europees, “Vitrines d’Europe. Aquest any s’organitza a Barcelona a través de la Fundació Barcelona Comerç, membre de la Federació i representant del comerç urbà de Barcelona.
L’objectiu de “Vitrines d’Europe” és el desenvolupament i la projecció del comerç, del turisme i de les activitats econòmiques del comerç urbà, i vol fer arribar la seva veu al conjunt d’institucions comunitàries, estatals, nacionals i locals, com un pas necessari en el camí d’aconseguir cada vegada més l’Europa dels ciutadans, l’Europa de les persones.
La trobada, la més important al continent en l’àmbit de comerç de proximitat, acollirà a més de 300 representants d’associacions d’aquest sector que compartiran experiències i debatran temes relacionats amb l’evolució del comerç.
El programa inclou, entre d’altres, sessions i taules rodones entorn del nou model de relació entre els consumidors i els comerciants, la valorització de les pimes, les polítiques municipals de promoció del comerç urbà, o el lligam que cal establir entre comerç, cultura, oci i turisme per revitalitzar les ciutats europees.


