L’Ajuntament invertirà 1,5 milions d’euros en la urbanització de 5 carrers al districte de Nou Barris


01/06/2014 | Imprimeix

Temps estimat de lectura: 2 minuts

L’Ajuntament de Barcelona ha aprovat inicialment el projecte de reurbanització de cinc carrers al barri de Vilapicina i la Torre Llobeta, amb un pressupost previst d’1,5 milions d’euros. En concret, estem parlant dels carrers d’Emili Roca, Santa Pau, Malgrat, Antoni Costa i Pardo, en el tram comprès entre els carrers d’Escòcia i de Riera d’Horta. La superfície total de les actuacions és de més de 4.800 m2.

La regidora del districte de Nou Barris, Irma Rognoni, ha explicat que “aquesta actuació de renovació de l’espai públic té com a principal objectiu donar prioritat al vianant en aquestes vies amb el fi de millorar la qualitat de vida dels veïns de la zona” i ha afegit que “la voluntat és que aquestes actuacions comencin a finals del tercer trimestre d’enguany i finalitzin el segon trimestre del 2015”.

Actualment, aquesta és una zona amb un trànsit limitat especialment al servei dels veïns del barri, excepte el carrer Pardo que, per la seva configuració, canalitza part del tràfic del barri que vol travessar l’avinguda Meridiana pel carrer Escòcia. Els carrers tenen una amplada general de 10 metres amb vorera d’1 metre a cada lateral. En el cas dels carrers Malgrat, Antoni Costa i Pardo la calçada segregada permet una fila d’aparcament. Pel que fa als carrers d’Emili Roca i Santa Pau hi ha dues línies de vehicles aparcats.

Amb aquest projecte, els carrers d’Emili Roca, Santa Pau, Malgrat i Antoni Costa passaran a ser de plataforma única, mentre que en el cas del carrer Pardo les voreres i la calçada estaran segregades. Gràcies a aquestes actuacions, totes les voreres s’ampliaran per superar els 3 metres, exceptuant la vorera oest del carrer Pardo que serà de 2,75 metres. Els paviments rodats seran d’aglomerat asfàltic i les voreres seran de mosaic de peces de formigó prefabricat.

Aquesta tipologia d’intervenció segueix el mateix model que els trams executats prèviament d’aquests mateixos carrers. D’aquesta manera es completa la urbanització unitària dels carrers.

Els principals objectius d’aquestes actuacions són:

  • Augmentar l’espai destinat als vianants.
  • Limitar l’espai de circulació de vehicles.
  • Suprimir l’aparcament de cotxes als carrers.
  • Establir prioritat de vianants en tots aquells trams que les necessitats de mobilitat ho permetessin, limitant la velocitat de circulació i establint secció única de carrer.
  • Deixar tots els serveis soterrats.