Les Corts recull les opinions ciutadanes en un procés participatiu per millorar la xarxa de carrils bici al districte : Servei de Premsa

Les Corts recull les opinions ciutadanes en un procés participatiu per millorar la xarxa de carrils bici al districte

09/08/2014



Temps estimat de lectura: 3 minuts

El districte de les Corts ha realitzat un procés participatiu obert a tots els ciutadans i especialment als de les Corts, per recollir aportacions veïnals en la definició i priorització de les necessitats actuals dels carrils bici als barris de les Corts.

Amb les 698 opinions recollides, el districte prioritzarà les actuacions per millorar la xarxa de carrils bici del districte, complementant la xarxa de ciutat, i atenent les necessitats ciutadanes.

El 22% dels enquestats ha marcat com a prioritats realitzar en primer lloc el carril bici que enllaçaria l’avinguda Dr Marañón i Arístides Maillol, una obra vinculada a les obres de la Línia 9; en segon lloc, amb un 19%, un carril al carrer de Marquès de Sentmenat, des d’avinguda Tarradellas fins a avinguda Carles II, que el districte preveu realitzar durant aquest 2014; i com a tercera opció, amb un 17% de butlletes, el carril per a bicicleta que uniria el carrer Albert Bastardas, punt d’unió entre Can Rigalt i Parc Cervantes, que també està previst executar durant el 2014, juntament amb el pas de vianants proper a l’avinguda Diagonal.

 

Usuaris habituals, amb bici pròpia i per a ús de lleure

L’enquesta realitzada també aporta dades sobre els usuaris de la bicicleta a les Corts, i mostra que el 48’1% dels participants utilitzen la bicicleta de manera habitual, que prop del 59% tenen bici pròpia i que un 26% són usuaris del Bicing. A més, el 42% dels participants ha dit utilitzar la bicicleta en el seu lleure, i un 41% més de 26 cops per setmana.

Sobre els principals aspectes millorables de la xarxa i infrastructura per a la bici al districte, el 36% dels participants han considerat que es pot millorar la seguretat, el 21% el paviment, i el 17% els senyals.

Els ciutadans han pogut participar per dos canals de participació: a través d’una butlleta impresa i d’un formulari electrònic. Les butlletes impreses s’han ubicat a la majoria dels equipaments públics del districte (centres cívics, biblioteques, ludoteques, l’Oficina d’Atenció Ciutadana, etc), i es van recollir 5 espais concrets: l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de les Corts, i els centres cívics de les Corts, Joan Oliver, Riera Blanca i Can Déu.

També es podia participar a través de la web, amb un formulari electrònic, a www.bcn.cat/lescorts.

 

Estudi previ de l’estat de la infraestructura per a les bicicletes a les Corts

La proposta va sorgir de diferents sessions de debat i informatives que el districte de les Corts ha desenvolupat en les comissions de seguiment i en els consells de barri dels tres barris durant el 2013, on es van recollir les aportacions veïnals i d’entitats que han permès construir les preguntes concretes que configuren la butlleta de participació.

Aquest procés participatiu es realitza després que al 2013 des del districte s’elaborés un estudi previ de l’estat actual de les bicicletes als barris de les Corts, amb l’anàlisi de l’ús de les bicis i de l’estat d’altres elements com ara els punts d’ancoratge o les estacions de Bicing en el territori de les Corts.

En aquest estudi s’inventariava la infraestructura per a bicicletes del districte i s’apuntava la idoneïtat d’ampliar la xarxa d’ancoratges amb 14 nous punts, a l’entorn de les zones universitària, d’oficines i comercial del districte, als carrers de Jordi Girona, Gran Capitàn, Sor Eulàlia d’Anzizu, Dolset, Pere Duran i Farrell, Martí Franquès, Pau Gargallo, Baldiri Reixach, avinguda Joan XXIII, Gran Via Carles III –Manuel Girona-av.Pedralbes-av.Diagonal, Parc Cervantes, carrer Pisuerga, avinguda Madrid i carrer Felipe de Paz.

Les Corts compta amb 140 punts d’ancoratge per a bicicletes, 28 estacions del Bicing i onze carrils bici, amb una longitud de més de 8 km, als carrers Jordi Girona i avinguda de l’Exèrcit (900m), l’avinguda Diagonal (2.600m), l’avinguda de Xile (475m), el carrer Martí Franquès (500m), la Gran Via de Carles III (588m), el Jardí de la Font dels Ocelletes (300m), el carrer Numància (320m), el carrer Pere Duran i Farrell (300m), la carretera de les Aigües (1.400m) i l’avinguda Josep Tarradellas (730m) i el recent estrenat del carrer Sabino Arana (400m).





Paraules clau

bicicleta/ Les Corts/ procés participatiu/