Les Corts impulsa el turisme inclusiu juntament amb el sector hoteler i les entitats dins del Pla de Turisme del districte : Servei de Premsa

Les Corts impulsa el turisme inclusiu juntament amb el sector hoteler i les entitats dins del Pla de Turisme del districte

14/12/2014



Temps estimat de lectura: 4 minuts

El Districte de les Corts treballa en el seu Pla de Turisme per donar a conèixer els atractius del territori, més enllà de les icones reconegudes com el Camp Nou, el Monestir de Pedralbes o el Parc Natural de Collserola. Aquest treball es realitza en el marc de la política del Govern municipal per desplegar plans a tots els districtes, com a eina de desconcentració territorial de l’activitat turística a Barcelona, per ordenar i obtenir una millor distribució dels seus efectes en el conjunt del territori i afavorir-ne una millor gestió.

Les Corts ha treballat com un dels eixos principals la coordinació amb el sector hoteler i comercial del districte. El seu territori acull 14 establiments hotelers de 4 i 5 estrelles, que suposen unes 6.000 places hoteleres, i ha impulsat la col·laboració amb els hotelers per explorar el potencial del turisme inclusiu, aprofitant la tasca que s’està fent al districte per esdevenir un clúster de la inclusió, i fent que el territori sigui atractiu i especialitzat per acollir visitants amb discapacitat o amb necessitats especials, famílies amb nadons, gent gran, persones amb al·lèrgies alimentàries, etc.

 

El turisme inclusiu, un mercat potencial de mil milions de persones al món

Aquest és un mercat potencial que, segons l’estudi “El turisme inclusiu com a generador de riquesa”, encarregat pel districte a l’Escola de Negocis ESADE, abastaria aproximadament 1.000 milions de persones amb discapacitats a tot el món, el que representa un 15% de la població mundial, i s’estima que totes les persones passen una mitjana de 8 anys vivint amb algun tipus de discapacitat. Només a Europa, el mercat potencial de viatgers amb necessitats especials d’accés és de 89’3 milions de persones, i es calcula que el sector turístic europeu perd fins a 142.000 milions d’euros cada any per la manca d’accessibilitat dels seus productes i serveis.

Aquest estudi serveix com a base per treballar propostes concretes amb els establiments hotelers, l’espai públic i en general els serveis del districte, per tal de millorar-ne l’accessibilitat (obres infrastructurals i equipaments per facilitar l’accés als discapacitats), però també per treballar aspectes com l’actitud i formació del personal i preparació de l’establiment respecte aquest públic potencial com a element diferenciador dels hotels de les Corts, per exemple amb polítiques de flexibilitat gastronòmica per atendre persones amb al·lèrgies alimentàries, serveis afegits o equipaments per a les necessitats per a la gent gran o famílies amb nadons, persones cegues, sordes, etc…

L’estudi ha detectat també la manca d’una legislació unificada i un sistema certificador que actuï com a homologació de serveis a nivell internacional, i apunta també una manca d’informació dels serveis oferts en aquest àmbit, en els circuits habituals d’informació turística.

Com a element clau per millorar en aquests aspectes, des del districte de les Corts es treballarà a partir de l’Espai d’Inclusió 20+20+20, amb la participació directa de les organitzacions de persones amb discapacitat del districte, que hi són representades.

 

Potenciar els esdeveniments comercials al districte

El Pla de Turisme de les Corts també preveu la creació d’una marca pròpia del districte, “Upper Diagonal”, que lligui la qualitat de l’oferta hotelera del districte amb l’aposta per la inclusió i per la generació de riquesa amb el turisme inclusiu.

En aquesta línia tenen lloc ja actualment iniciatives com la Intenz Diagonal, la shopping night de la Diagonal, que són importants per impulsar el comerç com a motor econòmic i de dinamització social, i també per posar en el mapa la Diagonal del districte de les Corts, implicant-hi els eixos comercials i els centres comercials del districte, amb una nit de botigues obertes que aplega prop de 50.000 persones a cada una de les seves edicions. A més, s’està treballant per configurar un calendari estable d’esdeveniments comercials amb certa rellevància, on s’inclourien també la fira de Sant Jordi a la Diagonal, la Fira de Nadal a Diagonal i les mostres de comerç al carrer de l’Eix Sants-Les Corts o la mostra del Mirall de Pedralbes.

 

Nova app i nou mapa amb la senyalització de cinc rutes principals

Dins del Pla de Turisme del Districte de les Corts també tenim previst desplegar uns 50 punts d’orientació al carrer, que tindran aplicacions de sistema contactless o codis QR, i que es desplegaran als carrers del districte entre desembre d’enguany i gener de 2015.

Aquests punts s’inclouran en un nou mapa turístic, que conté 5 rutes principals per recórrer a peu els diferents nous punts d’interès: una amb caire històric, tres rutes saludables amb propostes per fer activitat física de major o menor dificultat mentre es descobreixen diferents punts, i una ruta sobre la història de les Corts.

Tota aquesta informació estarà disponible en les properes setmanes i abans de finalitzar l’any a la nova aplicació per al mòbil de Turisme a les Corts, amb les cinc rutes, i en una propera fase, amb informació sobre els establiments del districte.

A més, hem editat 50.000 exemplars en anglès del mapa turístic, en col·laboració amb el Gremi d’Hotels de Barcelona, on es recullen les cinc rutes amb els seus corresponents codis QR i l’explicació detallada de cadascun dels punts de cada ruta i que es distribuirà als hotels del districte.





Paraules clau

atenció a les persones/ turisme/