Barcelona ja compta amb 303 punts de recàrrega d’ús públic per a vehicles elèctrics gràcies als 182 nous endolls instal·lats als aparcaments de B:SM


27/12/2014

Temps estimat de lectura: 3 minuts

L’Ajuntament amplia la xarxa de punts de recàrrega elèctrica de vehicles a ciutat amb la instal·lació de 182 nous punts a la xarxa d’aparcaments de B:SM, en servei als aparcaments municipals de cara a inicis de 2015. Els nous endolls són en un 74% per a turismes i un 26% per a motocicletes.

Amb aquesta actuació, Barcelona insisteix en la seva aposta per liderar l’impuls del vehicle elèctric a la ciutat, i en la inversió durant els últims tres anys per estructurar una xarxa de punts de recàrrega d’ús públic i promoure la col·laboració públic-privada amb iniciatives en aquest sentit. En total, la ciutat compta amb 303 punts de recàrrega d’ús públic, dels quals 121 a la via pública, i els 182 a aparcaments de B:SM.

 

Donar servei als aparcaments soterrats

Amb la nova xarxa als aparcaments de B:SM es preveu donar servei aproximadament a 250 abonats i a 125 clients de rotació, al dia. Els nous punts s’instal·len en places consecutives i prioritàriament a la planta primera, per tal de millorar-ne l’accés i la visibilitat. El sistema permet gestionar l’accés dels usuaris i només podrà ser desendollat per l’usuari o el personal de B:SM. A més, es treballa per estendre la cobertura de mòbil i l’admissió de les targetes Live d’identificació d’usuari de vehicle elèctric al total dels aparcaments de la Xarxa de B:SM.

Barcelona és pionera en oferir aquest servei als usuaris dels aparcaments municipals, coherent amb la línia d’impuls d’una xarxa de punts de recàrrega a la ciutat, i avançant-se així a la normativa aprovada el passat 19 de desembre pel Consell de Ministres del Govern espanyol, que obligarà a instal·lar un mínim de punts de recàrrega als aparcaments públics a l’Estat.

 

Barcelona ja compta almenys amb una plaça amb carregador als aparcaments de B:SM

Des de l’Ajuntament i B:SM es va marcar a l’inici de 2014 com a criteri que tots els aparcaments disposessin, com a mínim, d’una plaça per a recàrrega elèctrica i, de fet, la majoria comptaran també amb places específiques per a motos, tot i que una moto pot accedir a una plaça de cotxe per carregar, si fos necessari. Amb l’objectiu de racionalitzar la inversió, en aquests primers anys no repercutirà en el client el cost de la recàrrega.

La gestió i supervisió conjunta de tots els punts de recàrrega es farà a través del Control Centralitzat de Recàrrega, que en la primera fase, mentre el servei sigui gratuït, servirà per controlar l’accés a la recàrregues, gestionar les incidències i reportar totes les dades necessàries. A la segona fase, quan el servei repercuteixi al client, també haurà de permetre la interoperabilitat entre usuaris de diferent afiliació.

 

Nous punts que se sumen als 121 punts de recàrrega d’ús públic en superfície

Gràcies a l’aposta de l’Ajuntament per impulsar l’ús del vehicle elèctric a la ciutat, Barcelona compta ja amb 303 punts de recàrrega d’ús públic, dels quals 121 a la via pública, i els 182 a aparcaments de B:SM.

Dels 121 endolls en superfície, 10 punts són de recàrrega ràpida, en una iniciativa pionera a tot l’Estat espanyol com a primera ciutat que compta amb aquest tipus d’endolls. Aquests punts permeten carregar un 80% de bateria en menys de 30 minuts, i a més, es tracta de punts universals, que ofereixen els tres sistemes existents al mercat, i permeten la recàrrega conjunta de dos vehicles segons els casos, una característica que ens diferencia de qualsevol altra xarxa urbana.

L’any 2015 està previst que s’inverteixi per generar 24 instal·lacions noves, que representen uns 40 punts de recàrrega addicionals. A més, es treballa per generar un sistema de control centralitzat, de manera que es puguin explotar dades d’ús, horaris, etc. i detectar més ràpidament incidències.

A banda d’aquests, la ciutat compta amb més de 100 punts de recàrrega a diferents equipaments privats com centres comercials, hotels, etc. que també donen servei als usuaris del vehicle elèctric, i que són d’ús públic però de gestió privada.