L’Ajuntament de Barcelona adjudica les obres per adequar la primera oficina conjunta de la Guàrdia Urbana i els Mossos d’Esquadra : Servei de Premsa

L’Ajuntament de Barcelona adjudica les obres per adequar la primera oficina conjunta de la Guàrdia Urbana i els Mossos d’Esquadra

11/06/2015



Temps estimat de lectura: 2 minuts

La Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat aquest dimecres l’adjudicació de les obres de reforma de l’edifici situat al passeig Joan de Borbó número 32, al districte de Ciutat Vella, que ha d’acollir la seu de la Unitat de Platges de la Guàrdia Urbana i la nova oficina conjunta entre el cos barceloní i els Mossos d’Esquadra.

Les obres s’han adjudicat a l’UTE Unitat de Platges per un import de 724.747,65 euros, IVA inclòs. Està previst que les obres puguin iniciar-se durant les properes setmanes i, així, aquesta oficina podria entrar en funcionament la primavera de l’any vinent. Es faran en un edifici que l’Ajuntament va adquirir el novembre del 2014 i que té una superfície de 665 metres quadrats repartits en un soterrani, una planta baixa i quatre plantes.

Es tracta d’una oficina conjunta que compartiran la Guàrdia Urbana i el Cos de Mossos d’Esquadra, la primera d’aquestes característiques que hi haurà a la ciutat, per atendre els veïns i veïnes del barri i aquelles persones que el visitin i que puguin necessitar aquesta atenció. D’aquesta manera també es vol dotar de més eficiència als recursos conjunts.

Aquesta nova oficina també serà la seu de la Unitat de Platges de la Guàrdia Urbana Barcelona, que es va crear el 2012 i que està formada per una norantena d’agents. Així, aquesta unitat podrà tenir una ubicació més espaiosa i més a prop de les platges.

Durant l’any 2014 ja es va iniciar una primera fase d’obres consistent en fer el sanejament i en reformar les façanes.

 

44 nous vehicles per a la Guàrdia Urbana

 Paral·lelament, la Comissió de Govern també ha aprovat l’adjudicació del contracte d’arrendament de 44 nous vehicles per la Guàrdia Urbana de Barcelona que serviran per renovar la flota del cos policial. El Govern Municipal vol refermar d’aquesta manera el seu compromís amb uns serveis de seguretat pública de qualitat que estiguin a l’alçada de les necessitats que té Barcelona.

Es tracta d’un total de 44 turismes, Seat Altea; dels quals 40 seran logotipats amb la nova imatge corporativa del cos i 4 seran sense logotipar. Tots els vehicles seran dièsel, amb una cilindrada sobre els 1.600 TDI i amb 105 CV de potència. Cal tenir en compte que els  vehicles estaran completament informatitzats amb PC’s incorporats en els quals es podran consultar les bases de dades policials i la informació de gestió dels recursos. Els nous cotxes substituiran vehicles que havien quedat obsolets, renovant així l’actual flota del cos de policia barceloní i permetent fer tasques de patrullatge per la ciutat.

El contracte, s’ha adjudicat per un import de 2,2 ME, IVA inclòs i preveu l’arrendament dels vehicles durant un termini de 48 mesos i un màxim de 110 mil quilòmetres.

Els nous vehicles s’incorporaran en base a l’adhesió a l’acord marc que va promoure la central de compres de l’Associació Catalana de Municipis i Comarques(ACM), mitjançant un concurs públic del Consorci Català de Desenvolupament Local (CCDL-ACM). Aquest innovador sistema d’adquisició centralitzada ha permès que l’any passat es lliuressin 156 vehicles policials a una trentena d’ajuntaments, entre ells l’Ajuntament de Barcelona, amb una millora en el preu de l’adjudicació i amb un procés de contractació molt àgil i transparent.





Paraules clau

guàrdia urbana/ seguretat/