El districte de l’Eixample estrena el primer web de promocions, ofertes i descomptes comercials de la ciutat
29/10/2015 | Imprimeix
Temps estimat de lectura: 3 minuts
El districte de l’Eixample estrena “Compra Eixample” (www.compraeixample.cat), una iniciativa única i innovadora a la ciutat de Barcelona. Aquest web és una plataforma de promocions, ofertes i descomptes que agrupa tots els comerços de sis associacions comercials del districte. A més, també ofereix continguts d’interès per al consumidor, entrevistes i reportatges sobre les botigues.
El principal objectiu d’aquesta iniciativa és la creació d’una nova eina per tal que els botiguers i empresaris del districte puguin mostrar i oferir els seus productes i serveis, de manera que es potencia i es dota de competitivitat el comerç de proximitat. La creació del web ha suposat una inversió de 18.000 euros, dels quals els districte de l’Eixample n’ha pagat el 50% i les associacions l’altra meitat. A més, el districte ha invertit 12.000 euros més en la coordinació i totes les accions necessàries per a poder fer realitat un producte d’aquestes característiques.
Aquest projecte ha estat impulsat per sis de les associacions comercials del districte i ha comptat amb el suport econòmic i logístic del districte de l’Eixample. Les associacions comercials implicades són: CorEixample, Encantsnous Eix Comercial, Eix Fort Pienc, Gaudí Comerç, Eix Comercial Sagrada Família i Sant Antoni Comerç.
Les promocions estan segmentades en dos grups:
- Les campanyes mensuals: dissenyades amb un tema específic per tal de beneficiar a un grup o sector concret d’associats. Del 8 d’octubre fins al 8 de novembre la campanya mensual tracta de la Salut, Bellesa i Benestar. Per exemple, ara està en marxa la relacionada amb salut, bellesa i benestar; del 9 de novembre al 6 de desembre, serà la de llar, mobles i decoració; del 7 de desembre al 6 de gener la relacionada amb regals nadalencs per a tots els pressupostos…
- Les promocions sectorials: on qualsevol pot realitzar la seva oferta independentment del seu sector comercial. Les categories són les següents: categories: Alimentació, Moda, Llar, Salut Bellesa i Benestar, Lleure i Cultura, Serveis Professionals, i Altres Promocions.
Els usuaris d’aquest web hauran de sol·licitar quina promoció els interessa i el sistema generarà un cupó que se li enviarà a la seva adreça de correu electrònic. Per gaudir de l’oferta podran portar el val imprès o mostrar-lo des del seu dispositiu mòbil. A més, el mateix web pot ser visualitzat de manera òptima des de qualsevol ordinador o dispositiu mòbil (tauletes o smartphones).
Mensualment, i coincidint amb la data d’inici de cada campanya mensual, es farà un enviament d’un butlletí amb l’explicació de la campanya i totes les promocions actives. Aquest butlletí s’enviarà tant als consumidors que ja han sol·licitat alguna promoció en el passat i a usuaris que han participat en altres accions de dinamització de les associacions.
A més, tots els associats a qualsevol de les entitats participants estan presents en el directori de botigues i serveis i es duran a terme accions de dinamització a les xarxes socials.
Aquesta iniciativa ha sorgit del grup de treball impulsat per l’Ajuntament de Barcelona, Xarxa Eixample, i s’emmarca dins de les línies estratègiques d’actuació del Comissionat de Comerç, Consum i Mercats, que aposta per reforçar l’ús de les tecnologies de la informació per promoure el comerç de proximitat, amb actuacions adaptades a cada cas i impulsades de manera col·laborativa des del teixit comercial de cada barri o districte.
Xarxa Eixample és una plataforma de treball col·laboratiu entre les principals associacions comercials del Districte. S’inicia l’any 2012 per potenciar les sinèrgies entre les associacions més representatives del districte així com l’economia d’escala. Aquestes entitats poden plantejar projectes conjunts que individualment no serien possibles.
Actualment, Xarxa Eixample està treballant en diversos projectes que han de permetre que els comerciants puguin emprar amb més efectivitat les oportunitats que els hi ofereix l’ús d’Internet. S’està treballant en altres accions com són la campanya per donar-se d’alta a Google My Business, els cursos de formació que es duen a terme a Barcelona Activa, dins del seu programa “Obert al Futur”, i el disseny de formació especialment adaptada perquè els comerciants puguin optimitzar el web de “Compra Eixample”.


