Obre un nou Punt d’Atenció a la Pobresa Energètica al barri de La Marina : Servei de Premsa

Obre un nou Punt d’Atenció a la Pobresa Energètica al barri de La Marina

03/02/2016



Temps estimat de lectura: 2 minuts

Aquesta setmana ha entrat en funcionament al barri de La Marina (Passeig de la Zona Franca, 185) un nou Punt d’Atenció a la Pobresa Energètica (PAPE) que amplia la xarxa que està operativa des del passat mes de desembre als districtes de Nou Barris, Sant Andreu i Sant Martí. Es dóna cobertura així a una altra de les zones de la ciutat on hi ha un major risc de pobresa energètica, donada la confluència de factors com l’exclusió residencial, índexs d’atur elevats i baixos nivell de renda, alguns dels indicadors que estan directament vinculats amb aquest fenomen.

“El nostre objectiu és empoderar la ciutadania, donar-li instruments per comprendre la seva factura, introduir mesures d’estalvi i eficiència al seu domicili i facilitar-los la mediació amb les companyies subministradores en situacions d’impossibilitat de pagament”, ha explicat la tinenta d’Alcaldia de Drets Socials, Laia Ortiz. “Els PAPE ens han de servir també per detectar casos en què s’incompleixi la llei 24/2015, que impedeix a les companyies fer talls de subministrament sense el coneixement previ i l’elaboració d’un informe per part de serveis socials. Si això succeeix, des de l’Ajuntament ho traslladarem immediatament a Consum per a la tramitació del corresponent expedient sancionador”, ha afirmat.

La tinenta d’Alcaldia ha fet una valoració positiva de les primeres setmanes de funcionament dels PAPEs, que fins el 12 de gener han atès 237 casos. “Hem d’anar més enllà i donar major difusió a aquest nou recurs per arribar a més gent i poder donar resposta a situacions de necessitat que avui passen desapercebudes”, ha afirmat Ortiz.

 

La posada en marxa d’aquests dispositius de detecció i atenció als casos de pobresa energètica, que estaran en funcionament durant els mesos d’hivern, forma part del desplegament de la Mesura de govern per afrontar la pobresa energètica i l’emergència habitacional, que el govern municipal va portar al Consell Plenari del passat mes d’octubre per donar compliment a la llei 24/2015 aprovada fruit de la ILP que van impulsar la PAH i l’Aliança contra la Pobresa Energètica (APE).

Els punts d’atenció a la pobresa energètica ofereixen diversos serveis en funció de les necessitats, i s’adrecen principalment a persones que pateixen dificultats econòmiques i laborals derivades de situacions puntuals o estructurals (atur de llarga durada, finalització de prestacions socials, manca d’ingressos, etc.); persones que viuen en habitatges en males condicions (mal aïllats, amb humitats, amb problemes d’edificació, etc.) i persones en situació de dependència (persones grans, persones amb discapacitat) o que pateixen algun tipus de dificultat sociosanitària que requereix d’aparells elèctrics per a un desenvolupament òptim de la seva vida diària.

 

 

Els horaris d’atenció al públic del nou punt de La Marina són els dilluns, dimecres i divendres de 15.00h a 20.00h.





Paraules clau

la marina/ pobresa/ pobresa energética/