Més de 300.000 llars rebran consells per reduir la factura de la llum : Servei de Premsa

Més de 300.000 llars rebran consells per reduir la factura de la llum

27/02/2016

L’Ajuntament de Barcelona ha acordat introduir a la propera factura de la llum d’Endesa un díptic informatiu amb consells per reduir-ne el cost i instruccions per accedir al bo social en aquells casos que s’ajustin als requisits: llars amb tots els seus membres a l’atur, famílies nombroses o monoparentals de categoria especial, o majors de 60 anys que cobrin pensions mínimes per jubilació, viduïtat o incapacitat permanent.

El díptic, que rebran unes 310.000 llars de la ciutat, inclou també recomanacions per ajustar la potència contractada a les necessitats reals de cada domicili. “Moltes famílies tenen dificultats per pagar els rebuts i no disposen d’informació que els permeti entendre millor els conceptes de la seva factura i els marges d’estalvi de què disposen”, ha assegurat la tinenta d’Alcaldia de Drets Socials, Laia Ortiz.

“Una de les nostres prioritats per fer front a la pobresa energètica és empoderar la ciutadania perquè conegui i exerceixi els seus drets”, ha afegit Ortiz, reclamant també “canvis reguladors que garanteixin els subministraments com un dret bàsic i impedeixin els abusos d’algunes companyies sobre els usuaris i usuàries”.

 

La tinenta d’Alcaldia ha recordat també que l’Ajuntament ha posat en marxa aquest hivern quatre Punts d’Atenció a la Pobresa Energètica als districtes de Nou Barris, Sant Andreu, Sant Martí i al barri de La Marina, les dades de contacte dels quals també consten en el futlletó informatiu que es farà arribar a les cases.

En els dos primers mesos de funcionament, aquestes oficines han atès 405 persones. En 110 casos s’ha activat el servei d’assessorament personal i s’han realitzat 49 intervencions a domicili per tal de millorar l’eficiència energètica o detectar carències de l’habitatge. El 66,9% de les persones ateses eren dones, i la mitjana d’edat, de 48 anys. En prop d’un 60% dels casos atesos, tots els membres de la llar es trobaven en situació d’atur, i un total de 112 persones usuàries presentaven situació o risc de tall de subministrament.



Compartiu aquest contingut