Gerardo Pisarello assisteix a la presentació de la “Guia d’Aprenentatge Servei: pau, drets humans i solidaritat. Propostes d’educació per a la Justícia Global”


14/03/2016 | Imprimeix

Temps estimat de lectura: 2 minuts

Dimarts 15 de març, a les 18:00 hores, el tinent d’alcaldia de Treball, Economia i Planificació Estratègica, Gerardo Pisarello, assisteix a l’obertura del seminari “Quines propostes d’Educació per a la Justícia Global transformen la realitat? Reflexions al voltant de l’Aprenentatge Servei en clau de pau, drets humans i solidaritat” (Sala Martí l’Humà – MUHBA (baixada de la llibreteria, 7)). En el marc d’aquest acte, es presentarà la “Guia d’Aprenentatge Servei: pau, drets humans i solidaritat. Propostes d’educació per a la Justícia Global”, un treball col·laboratiu entre l’Ajuntament de Barcelona, LaFede.cat- Organitzacions per la Justícia Global, la Fundació Jaume Bofill i el Grup de Recerca en Educació Moral de la Universitat de Barcelona (GREM).

A l’acte d’obertura també hi assisteixen Alba Cuevas, vocal d’educació de LaFede.cat- Organitzacions per la Justícia Global, i Isabel Vilaseca, presidenta de la Fundació Jaume Bofill.

La trobada també comptarà amb un diàleg sobre “on i per què es troben l’APS i l’Educació per a la Justícia Global?”, i una taula d’experiències amb la participació de Núria Gómez i Begoña Carrera, tècniques de la Fundació Akwaba; Ariadna Domínguez i Víctor Redondo, alumnes de l’Institut Montjuïc; i Maite Villaverde i Ana Úbeda, professores de l’Institut Miquel Biada. El tancament de la jornada anirà a càrrec de Josep Maria Puig, professor de la Universitat de Barcelona i membres del Grup en Recerca en Educació Moral de la UB.

Aprenentatge Servei és una modalitat d’ensenyament col·laboratiu entre centres educatius i ONGs que té una part pràctica de servei a la comunitat a partir de col·laboracions amb entitats, que s’avalua dins del currículum educatiu dels i les alumnes.  L’Ajuntament aposta per aquest model de col·laboració que promou el compromís cívic i la reflexió crítica en l’etapa formativa de les persones, i compta amb una línia específica a la convocatòria de subvencions de cooperació internacional i educació per al desenvolupament, que enguany també ha contemplat l’edició d’aquesta guia.