Jaume Collboni destaca l’aposta de l’aerolínia Norwegian per fer de Barcelona una de les àrees millor connectades i atractives per fer inversions de qualitat
28/11/2016 | Imprimeix
Temps estimat de lectura: 4 minuts
El tinent d’alcadia d’Empresa, Cultura i Innovació ha assistit avui a la inauguració de l’ampliació de la seu corporativa de l’aerolínia Norwegian per al sud d’Europa a l’aeroport de Barcelona
Collboni ha destacat el creixement de l’aerolínia a Barcelona i ha valorat molt positivament la millora de l’enllaç directe amb la Costa Oest d’Estats Units per facilitar que empreses de valor afegit s’hi instal•lin a la ciutat.
Norwegian és la quarta aerolínia en nombre de passatgers a l’aeroport d’El Prat, ofereix 26 rutes a Barcelona, de les quals, des del setembre, quatre intercontinentals.
El tinent d’alcadia d’Empresa, Cultura i Innovació, Jaume Collboni, ha assistit avui a la inauguració de l’ampliació de la seu corporativa de l’aerolínia Norwegian al Sud d’Europa. A l’acte també hi ha assistit el vicepresident de Recursos Humans del Grup Norwegian, Jan Dahm-Simonsen; el conseller d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, Jordi Baiget; la directora de l’Aeroport de Barcelona-el Prat – AENA, Sònia Corrochano, i el director-gerent de la Cambra de Comerç de Barcelona, Xavier Carbonell.

Norwegian és la quarta aerolínia en nombre de passatgers a l’aeroport d’El Prat, ofereix 26 rutes a Barcelona, de les quals, des del setembre, quatre intercontinentals. Va iniciar les seves operacions a Barcelona el 2008. I des de 2014 hi té una base operativa i la seva seu corporativa a Barcelona, que ara s’ha ampliat.
En la inauguració d’aquesta ampliació, el tinent d’alcaldia d’Empresa, Cultura i Innovació, Jaume Collboni, ha agraït el compromís de l’aerolínia amb Barcelona, que “va aterrar a l’estiu de 2014 i ja mou més d’1’3 milions de passatgers a l’any”. El tinent d’alcaldia s’ha remuntat als orígens de l’empresa, quan l’agència local de desenvolupament Barcelona Activa va donar-li suport amb els serveis de landing per a petites empreses, i n’ha celebrat “el creixement i l’aposta de la companyia per convertir Barcelona en un hub del sud d’Europa”.
Collboni ha posat en valor la coordinació d’administracions i empreses, que “seguim des de fa anys una estratègia compartida per millorar la competitivitat del nostre aeroport a través del Comitè de Rutes Aèries (CDRA) i es demostra que quan les administracions treballen conjuntament i de forma sostinguda, s’obtenen fruits”. El regidor de l’Ajuntament de Barcelona ha recordat la reivindicació de fa deu anys del món empresarial, acadèmic i societat en una jornada a l’IESE per tenir un aeroport més competitiu, que avui ha passat de 17 rutes aèries a 34, i que enguany ja ha transportat un 11% més de passatgers que l’any passat, quan en total va tenir la xifra rècord de prop de 40 milions de passatgers.
“Avui hem fet un pas més per situar Barcelona, i també el país, com una de les àrees millor connectades i atractives per fer inversions de qualitat”, ha dit Collboni, que ha qualificat el creixement de Norwegian d’aposta clau per abordar el problema número 1 de la ciutat, que és l’atur i la poca qualitat del treball que s’hi genera, i ha destacat la millora de l’enllaç directe amb la Costa Oest d’Estats Units per facilitar que empreses de valor afegit s’hi instal·lin a la ciutat.
L’oficina corporativa que s’ha inaugurat avui a Barcelona té les funcions d’una seu central, dóna servei a àrees com ara finances i comptabilitat, programació de tripulacions, marketing online, planificació de rutes, Norwegian Holidays –el tour-operador del grup– i Norwegian Reward –el seu programa de fidelització–, atenció al client i la coordinació de l’assistència en terra de tots els aeroports del Sud d’Europa, entre d’altres.
En conjunt (oficines, base operativa i assistència en terra), Norwegian dóna feina a 354 persones a Barcelona a dia d’avui, xifra que s’ampliarà a 755 a l’agost de 2017, és a dir un creixement del 113%.
Norwegian és la tercera low-cost europea —i també la sisena mundial— en volum de passatgers, havent-ne transportat quasi 28,6 milions en els dotze mesos fins al 31 d’octubre. L’aerolínia opera més de 450 rutes a més de 130 destinacions a Europa, Nord d’Àfrica, Pròxim Orient, Tailàndia, el Carib i els Estats Units.
A Barcelona, amb un creixement interanual del 51%, Norwegian ja és la quarta aerolínia en volum de passatgers a l’aeroport de Barcelona, havent-ne transportat 1,45 milions en els dotze mesos fins al 31 d’octubre d’enguany.
Norwegian ofereix 26 rutes a Barcelona, de les quals:
– Quatre són domèstiques (Palma, Bilbao, Tenerife Nord i Gran Canaria).
– Disset d’europees (Oslo, Bergen, Stavanger, Trondheim a Noruega; Londres Gatwick, Birmingham, Edimburg i Manchester al Regne Unit; Estocolm i Göteborg a Suècia; Copenhagen i Billund a Dinamarca; Hamburg a Alemanya, Hèlsinki a Finlàndia, Reykjavík a Islàndia, Varsòvia a Polònia i Dubrovnik a Croàcia).
– Una, a Orient Pròxim (Tel Aviv).
– I quatre, intercontinentals (San Francisco/Oakland, Los Angeles, Nova York/Newark i Miami/Fort Lauderdale)



