L’Ajuntament de Barcelona prorroga l’actual contracte del Bicing
30/12/2016 | Imprimeix
Temps estimat de lectura: 3 minuts
El Govern municipal ha arribat a un acord amb l’empresa Clear Channel perquè segueixi oferint aquest servei durant un mínim d’un any i un màxim de dos
La pròrroga de l’actual contracte és necessària per fer possible la subrogació del personal que presta actualment el servei
L’Ajuntament de Barcelona està ultimant la redacció dels plecs tècnics i administratius del nou contracte que implicaran una major extensió territorial del Bicing i un increment de les bicis elèctriques
El Govern municipal ha realitzat un anàlisi i debat en profunditat sobre la definició del nou Bicing i està ultimant la proposta que posarà a debat sobre com ha de ser el nou servei. El govern vol comptar amb la col·laboració de la resta de grups municipals, generant un consens ampli sobre les característiques que ha de tenir la nova licitació.
En base a això, el Govern municipal ha pres la decisió de prorrogar l’actual contracte del Bicing i ha fet l’aprovació en Comissió de Govern. Clear Channel és l’actual adjudicatari del contracte de gestió integral, implantació i manteniment del sistema de transport públic mitjançant bicicletes, i del contracte complementari d’implementació d’una prova pilot de 300 bicicletes elèctriques. D’acord amb el que estava establert, ambdós contractes finalitzaven el 31 de març del 2017, però amb l’execució de la pròrroga el contracte passarà a ampliar-se per un mínim d’un any i un màxim de dos, (en el benentès que la seva finalització es produirà una vegada es posi en funcionament el nou servei). La pròrroga inclourà el servei actual de bicicletes elèctriques, i suposarà una reducció de l’actual cànon en concepte de gestió bàsica que paga actualment l’Ajuntament de Barcelona durant la vigència de la pròrroga.
La mesura s’ha pres amb l’objectiu de disposar de més temps abans de licitar el nou contracte, per fer possible així la subrogació del personal que presta actualment el servei.
Ara l’equip de Govern treballa per assolir el consens necessari per fer la licitació del nou contracte durant el primer semestre del 2017. El nou Bicing contempla els següents eixos estratègics:
– Més cobertura territorial
– Increment de bicicletes
– Majors facilitats per fer recorreguts ascendents
– Inclusió d’estacions mixtes per bicicletes convencionals i elèctriques
– Millores de les estacions
– Inclusió de millores tecnològiques
– Optimització del servei de reposicions de bicicletes
L’Ajuntament de Barcelona referma la seva aposta per fomentar l’ús de la bicicleta a la ciutat com a mode de transport més sostenible i eficient, i, en aquest sentit, s’ha marcat com una de les seves prioritats l’ampliació i millora de la infraestructura ciclista a la capital catalana. La voluntat del Govern Municipal és millorar les condicions d’accessibilitat dels usuaris de la bici per tal de garantir desplaçaments més segurs i minimitzar el conflicte amb els vianants i el trànsit rodat.
El Pla de Mobilitat Urbana de Barcelona (PMU) 2013-2018planteja un conjunt de mesures encaminades a donar més protagonisme als vianants i als ciclistes, a fomentar l’ús del transport públic col·lectiu i a reduir l’ús del vehicle privat. El PMU es marca l’objectiu d’incrementar els desplaçaments en bicicleta en un 67% respecte els valors del 2011, el que suposa gairebé més de 80 mil desplaçaments més al dia, passant d’una quota modal de l’1,5% al 2,5%. El nou contracte del Bicing vol esdevenir un element més que contribueixi a l’increment d’aquest mitjà de transport.


