Servei de Premsa
24/04/2024
Barcelona aposta per seguir millorant el retorn social i econòmic del Mobile World Congress per a la ciutat
14/02/2017
Temps estimat de lectura: 3 minuts
L’alcaldessa i presidenta de la Fundació Mobile World Capital Barcelona ha destacat com a prioritat de totes les administracions per al MWC reforçar el treball “en l’impuls i el desenvolupament d’una indústria vinculada a les noves tecnologies i el sector mòbil a la ciutat” i ha insistit que la tecnología ha de contribuir a la cohesió social i la competitivitat empresarial a Barcelona
En l’edició de 2017, l’Ajuntament dóna visibilitat en el marc del 4YFN a 24 start-ups assessorades des de Barcelona Activa, que van moure 1’7 milions de facturació agregada i generen 120 llocs de treball
La semana prèvia al congrés, també s’organitza la Mobile Week, que ofereix activitats de debat i reflexió al voltant de les noves tecnologies als 10 districtes de la ciutat i en més de 60 equipaments culturals i científics, espais d’innovació, centres d’investigació i universitats
Barcelona aposta per un Mobile World Congress més obert a la ciutat i amb major retorn social i econòmic. Així ho ha explicat l’alcaldessa i presidenta de la Fundació Mobile World Capital Barcelona; Ada Colau; a la presentació de les activitats que es portaran a terme entre el 20 de febrer i el 2 de març, en el marc de GSMA Mobile World Congress 2017, juntament amb el conseller d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya; Jordi Baiget, el secretari d’estat per a la Societat de la Informació i Agenda Digital, José María Lassalle; el director general de Fira de Barcelona, Constantí Serrallonga; i el director general de Mobile World Capital Barcelona, Aleix Valls.
Visibilitzar els emprenedors digitals i apropar la tecnología a la ciutadania
En l’edició de 2017 i en el marc del 4YFN l’Ajuntament dóna visibilitat a 24 start-ups assessorades des de Barcelona Activa, que van moure 1’7 milions de facturació agregada i generen 120 llocs de treball. El 4YFN arriba a la 4a edició consolidat com a plataforma de negocis per la comunitat d’startups tecnològiques que connecta persones emprenedores, inversores i grans empreses. L’objectiu és que tant el 4YFN com el Mobile World Congress generin un efecte multiplicador de l’economia digital a la ciutat, potenciant l’ecosistema tecnològic i promovent la innovació en els anomenats sectors tradicionals i d’impacte social.
També a través de Barcelona Activa, l’Ajuntament de Barcelona també treballa perquè el MWC arribi també a col·lectius i personals que, priori, no hi tindrien accés, i per acostar el congrés a la ciutadania i apropar les noves tecnologies a tothom. En el marc del congrés, s’organitzaran 4 visites guiades per a una cinquantena de joves de centres educatius de Nou Barris i per unes 50 empreses, prioritàriament dels polígons industrials del Bon Pastor i la Marina. També per primera vegada, Barcelona Activa participarà al Youth Mobile Festival, una trobada que s’organitza en el marc del MWC destinada a fer que els joves coneguin millor les carreres professionals del sector. Entre el 27 de febrer i el 2 de març es preveu rebre 20.000 escolars de Catalunya i de la resta de l’Estat.
L’alcaldessa també ha anunciat que l’estudi sobre la bretxa digital que es va encarregar l’any passat, ja dóna els primers fruits amb projectes vinculats a l’alfabetització digital, amb l’objectiu de combatre la fractura tecnològica a la ciutat, i per exemple ja s’ha començat a formar persones a través de plans d’ocupació amb l’objectiu que facin de divulgadors digitals en 43 accions previstes a tota la ciutat, principalment a districtes com Nou Barris, Sant Andreu, Sant Martí i Gràcia.
Paraules claumobile world capital/