9.000 persones han estat convocades a les proves de la borsa de treball de subaltern i auxiliar administratiu : Servei de Premsa

9.000 persones han estat convocades a les proves de la borsa de treball de subaltern i auxiliar administratiu

30/09/2017



Temps estimat de lectura: 3 minuts

Aquest matí han tingut lloc les proves de selecció per a l’ampliació de la borsa de treball de subaltenrs i d’auxiliar administratiu en 725 persones més, amb l’objectiu d’ampliar la plantilla municipal i millorar els serveis municipals

 

Aquest matí han tingut lloc les proves de selecció per a l’ampliació de la borsa de treball d’interins en la categoria de subaltern/a i d’auxiliar administratiu/va, convocades per l’Ajuntament de Barcelona, en el marc del Pla de Recursos Humans 2016-2019, amb l’objectiu de reforçar i ampliar la plantilla municipal i millorar el servei a la ciutat.

En total estaven convocades unes 9.000 persones, algunes d’elles a les dues borses:

– A les proves per a l’ampliació de la borsa de subaltern/ en 200 persones han estat convocades 4.638 aspirants que han realitzat la prova aptitudinal.

– Pel que fa a l’ampliació de la borsa d’auxiliar administratiu/va en 525 persones, han estat convocats 6.607 aspirants, que han fet tres proves de caràcter eliminatori i obligatori: les proves aptitudinals, la prova de la valoració de les competències professionals i valoració dels coneixements d’ofimàtica a nivell d’usuari.

Properament es realitzaran la prova de coneixements de llengua catalana nivell C1 i els coneixements de llengua castellana nivell B2 a aquells aspirants que no hagin pogut acreditar estar en possessió dels certificat de coneixements de nivell de suficiència d’alguna de les dues llengües.

En compliment de l’acordat en el Pla de Recursos Humans, l’Ajuntament ha convocat ha convocat 18 borses de treball per al mandat 2015-2019, que preveu la incorporació d’unes 1.000 persones que provenen d’aquestes borses de treball, majoritàriament perfils tècnics i qualificats. Igualment, el Pla també preveu la incorporació de 900 persones per a reposar baixes i jubilacions per aturar la reducció de la plantilla de treballadors i treballadores municipals i reforçar categories tècniques.

S’espera cobrir prop del 75% de les necessitats de personal a l’Ajuntament reforçant les plantilles de serveis considerats essencials segons la nova definició treballada per l’Ajuntament, com habitatge, serveis socials o escoles bressol, entre altres.

 

Una nova definició de serveis essencials a l’Ajuntament

Per a l’aplicació d’aquest pla, la Comissió de Govern va aprovar una nova definició dels serveis essencials, que per primer cop inclou serveis en:

– L’àmbit de les escoles bressol
– L’àmbit dels serveis socials bàsics i especialitzats
– Atenció i prestació de serveis directes al ciutadà
– Assessorament jurídic i gestió dels recursos que garanteixen el funcionament dels serveis competència de l’organització municipal
– Els serveis de manteniment de la ciutat (neteja, aigua, clavegueram, manteniment de la via pública, manteniment del verd urbà, senyalització, mobilitat, manteniment d’infraestructures, etc.).
– Serveis que executen la inversió municipal, per garantir el funcionament dels serveis essencials
– Habitatge social i en especial per a persones en risc d’exclusió
– Formació i polítiques actives d’ocupació
– Salut Pública
– Serveis de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament

 

Prop de 1.000 noves incorporacions en 18 borses de treball i 975 de reposició de baixes i jubilacions

El pla contempla borses de treball per a prop de 1.000 noves incorporacions per incrementar la plantilla amb:

– Auxiliars Administratius
– Tècnic Mitjà de Treball Social
– Tècnic Mitjà Educació bressol
– Tècnic Superior de Gestió
– Tècnic Superior d’Enginyeria
– Tècnic Superior d’Art i Història
– Tècnic Superior d’Informació
– Tècnic Superior d’Organització
– Tècnic Mig d’Enginyeria
– Tècnic Mig d’Arquitectura
– Tècnic Superior en Dret
– Tècnic Superior en Economia
– Gestora d’Administració General
– Tècnic Mig d’Educació Social
– Tècnic Superior d’Arquitectura
– Tècnic Superior d’Arxivística
– Tècnic Superior d’Informàtica
– Tècnic Mig d’Informàtica

D’altra banda, alguns ens com Parcs i Jardins o l’Agència de Salut Pública, poden gestionar-se els seus propis processos d’incorporació de personal.

 

Modernitzar l’Ajuntament i posar al dia la plantilla per donar un millor servei, àgil i adequat a les necessitats reals de la ciutadania

El Govern municipal vol revertir aquesta situació i tornar a reforçar la plantilla de treballadors i treballadores públiques, per tornar a concentrar el capital intel·lectual, el coneixement de l’execució dels serveis públics i el control de la gestió. Per això, aquest Pla de recursos Humans per al període 2016-2019 posa el focus en la millora de les posicions tècniques i els llocs singulars i els més afectats per baixes i jubilacions que no s’han cobert els darrers anys.

Es tracta de modernitzar i posar al dia l’administració més propera, que gestiona la majoria de serveis bàsics per al funcionament de la ciutat i el benestar de la ciutadania.

En total, s’ha estimat l’impacte pressupostari d’aquest pla en uns 20 milions d’euros per a tot el mandat. Aquesta xifra ja contempla deixar de gastar 12 milions que actualment es gasten en serveis externs, per invertir-los en una plantilla de treballadors i treballadores públiques qualificats i especialitzats.





Paraules clau

borsa de treball/