Gràcia reformula el carrer Pi i Margall perquè es converteixi en corredor verd : Servei de Premsa

Gràcia reformula el carrer Pi i Margall perquè es converteixi en corredor verd

25/03/2018



Temps estimat de lectura: 2 minuts

Ha aprovat el projecte executiu per a la reforma d’aquest gran eix, que uneix els districtes de Gràcia i Horta-Guinardó, després d’un llarg procés de participació veïnal

El districte de Gràcia ha donat llum verd al projecte de reforma d’un dels principals eixos del districte, que va des de Gràcia fins a Horta-Guinardó, després d’un llarg procés de participació veïnal. L’esbós del carrer recull les principals demandes que van expressar els veïns i veïnes durant tot el procés: convertir-lo en un carrer més verd, amb més arbres, amb més espai de qualitat per als vianants. Així, la proposta de reforma del carrer, de 30 metres d’ample total, serà dedicar a les voreres el 35% d’aquest espai, incrementant així l’espai existent ara.

El projecte preveu renovar un total de 20.585 metres quadrats, i té un pressupost de 7,2 milions d’euros. Està previst que l’obra s’iniciï a mitjans del 2019 i finalitzi a mitjans de 2020.

El carrer Pi i Margall és un dels corredors verds de la ciutat que desemboquen a Collserola, i per aquesta raó s’ha fet una proposta de transformació que implica guanyar més espai a la façana de muntanya, on s’hi acumularia la zona verda del carrer. Per aquesta raó s’ha dissenyat una secció asimètrica del carrer, on totes les cantonades que genera la disposició diagonal de Pi i Margall amb la banda muntanya es converteixen en places triangulars.

Per a redefinir l’espai, l’Ajuntament de Barcelona ha impulsat, els últims mesos, tot un procés de treball que ha implicat una diagnosi tècnica prèvia dels usos de l’avinguda en relació amb l’espai públic, les zones verdes, les connexions transversals entre barris i equipaments, la mobilitat pública i privada i l’activitat econòmica.

En quant a la secció del carrer, la proposta manté dos carrils –un per a cada sentit de circulació– tant per vehicle privat com per transport públic. També es manté els dos eixos de serveis –aparcaments, càrrega/descarrega, aparcaments motos per lliurar la vorera— i es desplaça el carril bici a banda de vorera en un sol sentit (de pujada).

Amb la supressió del carril bici de baixada, es guanya aquest dos metres que `s’acumulen a la vorera de la banda muntanya.

 

 





Paraules clau

Gràcia/ Horta-Guinardó/