Gràcia reforça els aparcaments per a bicis en les zones més mancades : Servei de Premsa

Gràcia reforça els aparcaments per a bicis en les zones més mancades

01/04/2018

S’instal·laran 286 nous ancoratges en els llocs propers a les places de la Vila, i a l’entorn d’escoles i d’equipaments públics

El districte de Gràcia ha començat a instal·lar 286 nous aparcaments de bicicletes en superfície, en els espais on s’hi ha detectat més mancances, com a les zones properes a les places de la Vila, a prop d’escoles i d’equipaments públics.

La iniciativa s’està desenvolupant després que el districte hagi encarregat un estudi sobre la demanda i ocupació regular i irregular d’aparcaments de bicicletes, un treball de camp que es va dur a terme el mes de desembre de 2016 i amb el que es va diagnosticar una mancança d’emplaçaments per a bicicletes, sobretot en el barri de la Vila de Gràcia. Aquesta actuació també s’emmarca en els eixos que marca el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2013-2018 i l’Estratègia de la Bicicleta.

Concretament, s’estimava que el dèficit total d’aparcaments de bicicletes serà de 2.500 l’any 2025. Aquesta manca es concentrava principalment als entorns de les places Revolució, del Nord, Rovira i Trias, Joanic, Gal·la Placídia, Diamant i Virreina, i Sol i Gràcia. Així mateix, s’ha assenyalat també com a deficitàries les zones dels carrers Astúries, Badia, Bonavista i Santa Teresa, totes dins del mateix barri de la Vila. L’estudi té en compte, d’una banda, la demanda diürna que suposa la concentració del teixit comercial i l’ús dels equipaments, i la demanda nocturna, que correspon a la població resident.

En l’estudi encarregat pel districtes es van comptabilitzar 183 emplaçaments amb aparcaments de bicicletes, amb un total de 2.095 places existents. El districte va iniciar la col·locació de 25 nous emplaçaments prioritaris aquest any passat, que amplien amb 286 places les existents, una mesura que suposa un salt endavant en la reducció del dèficit d’aparcament estimat.

Aquesta seria la primera fase d’ampliació dels aparcaments, que seguiria amb l’increment aquests espais en emplaçaments associats als projectes de carril bici actualment en redacció, com el de Pi i Margall o Camèlies, o a l’entorn dels que ja estan en funcionament o gairebé, com el de Sardenya o a l’avinguda Vallcarca. La resta –50 emplaçaments amb capacitat mitjana per a 10 bicicletes–, s’aniran col·locant durant aquest 2018.

El nou aparcament amb major capacitat serà el de la plaça Joanic, amb 24. La resta d’aparcaments tenen una capacitat d’entre 8 i 16 places. En total, el pressupost que s’utilitzarà per a insatal·lar aquests aparcaments és de 45.530 euros. Així mateix, es proposa incrementar els aparcaments a través de solucions d’aparcament fora de calçada associades a estacions ferroviàries, principalment Gal·la Placídia, Joanic i Fontana.

Les 286 places per a bicicletes que s’instal·len ara suposen una reducció de 36 places destinades a altres vehicles: 13 places zona verda, 2 places zona blava, 2 places no regulades, 14 places de motos i 5 places de càrrega i descàrrega, que es reubicarien en llocs propers.

 

Ubicacions preferents

Els nous emplaçaments d’aparcament de bicicletes que s’han fixat tenen com a ubicacions preferents la calçada –excepcionalment es proposen en voreres amples, plataforma única o places–, a tocar de passos de vianants, per millorar-ne la visibilitat, i el més a prop possible dels accessos a zones comercials i equipaments, especialment els educatius.

En relació amb els emplaçaments a prop dels equipaments (a uns 50 metres), s’han assenyalat les següents ubicacions:

– Centre Cívic el Coll-La Bruguera
– Jardins Mestre Balcells
– Centre Educatiu la Salle Gràcia
– Àrea de jocs infantils Plaça del Nord
– Llar d’Infants Regina
– Club Esportiu Europa
– Residència Assistida per a Gent Gran Virreina I
– Centre Eudcatiu Nou Patufet
– Àrea de jocs infantils plaça Gal·la Placídia
– Escola l’Univers
– Llar d’Infants Milton
– Centre Cívic i jardins La Sedeta



Compartiu aquest contingut